آیت‌الله علوی گرگانی: برخی با وجود خدمت به نظام در ادامه از مسیر انقلاب منحرف شدند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت اخلاص در عمل و عاقبت به خیری تأکید کرد و گفت:‌ عده‌ای در آغاز انقلاب خدمات فراوانی انجام دادند اما در ادامه از مسیر انقلاب منحرف شدند، از این رو همیشه باید عاقبت به خیری را از خداوند درخواست کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از نیروهای جذب و گزینش نیروی انتظامی، با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: زندگانی حضرت زهرا(س) دارای درس‌های فراوانی است و مردم باید از سیره این بانوی بزرگوار عالم خلقت درس بگیرند.

وی با بیان این‌که مردم باید نکات دینی و اخلاقی را از بزرگان دینی فرا بگیرند، ابراز کرد:‌ مردم پس از فراگیری مسائل دینی و اخلاقی باید در صدد گسترش این تعالیم برآیند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به راوایات به اهمیت مسأله تعلیم و تعلم تأکید کرد و اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند خدا رحمت کند کسی را که علمی را فرا گرفته و به دیگران نیز آموزش دهد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی کار بزرگان و عالمان دینی را هدایت و راهنمایی انسان‌ها خواند و افزود: گاهی علمای دین سخنی را با اهداف گوناگون بیان می‌کنند و مردم باید افزون بر ظاهر این کلمات به مقصود علما نیز پی ببرند.

وی با بیان این‌که تفسیر قرآن کار هر فردی نیست، ابراز کرد: قرآن هفتاد بطن دارد و هر فردی که قرآن را تفسیر به رأی کند جایگاهش آتش است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه بر ضرورت اخلاص در عمل و عاقبت به خیری تأکید کرد و گفت:‌ عده‌ای در آغاز انقلاب خدمات فراوانی انجام دادند اما در ادامه از مسیر انقلاب منحرف شدند، از این رو همیشه باید عاقبت به خیری را از خداوند درخواست کرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) فلسفه امتحانات الهی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: زندگی دارای فراز و نشیب‌های فراوان است و نباید در زمان سختی‌ها خود را ببازیم چون خداوند به وسیله بلاهای مختلف صبر انسان را می‌آزماید.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 5