جایگاه مناسبی در امور فرهنگی و شهروندی نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امسال را سال تلاش متولیان فرهنگ خواند و گفت: در امور فرهنگی و شهروندی در جایگاه مناسبی قرار نداریم.

خبرگزاری فارس: جایگاه مناسبی در امور فرهنگی و شهروندی نداریم
 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد حسینی ظهر در جمع کارکنان این اداره به تبیین معیارها و مصداق‌های شعار سال پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه بهره هوشی، رنگ و نژاد عامل اصلی پیشرفت و توسعه نیست، به پیشرفت در کشورهای فاقد منابع طبیعی اشاره کرد و از فرهنگ و الگوهای فرهنگی به عنوان مهم‌ترین مولفه‌های پیشرفت، رشد و توسعه کشورها یاد کرد.

این مدرس و محقق دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به مباحث تحقیقی تغییر، توسعه و پیشرفت کشورهای مختلف را مرتبط و وابسته به تغییرات فرهنگی و همسویی با انضباط اجتماعی و امور شهروندی خواند و با ارائه آماری در مورد هدررفت انرژی، اسراف و بی‌توجهی به فرهنگ بهره‌وری در کشور، وجدان کاری و نظم اجتماعی را از مواردی خواند که باید بیش از پیش مورد توجه کارکنان ادارات و عموم قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی را سال تلاش متولیان فرهنگ خواند و با تاکید بر اینکه در امور فرهنگی و شهروندی در جایگاه مناسبی قرار نداریم، گفت: در قرآن و نهج‌البلاغه تمام حقوق شهروندی، فرهنگ، الگوهای رفتاری و مصرف مورد توجه و تاکید قرار گرفته و با وجود این دستورات در منابع اسلامی و آموزه‌های دینی باید مهارت‌های سبک زندگی اسلامی در زندگی روزمره شهروندی مدنظر همگان قرار گیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 8 =