دوران سه ماهه ی شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) یک عملیات مجاهده بود

۲۵۰r_h_rasool2k_74277

سال در امت اسلام هر چه فرزند زهرا (سلام الله علیها) به دنیا آمد، یا در شکنجه جان داد و یا آواره کوه و بیابان و جنگل شد. امروز با وجود مظلومیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و فرزندان ایشان فقط روز اشک است.

آیت الله علم الهدی  در سخنرانی پایانی اجتماع عظیم فاطمیون در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امروز، روز ارائه مطلب نیست بلکه فقط روز اشک است زیرا همه مصائب بر فرزندان حضرت زهرا(س) از این روز آغاز شد.

وی با اشاره به مظلومیت فرزندان حضرت زهرا(س) در طول تاریخ عنوان کرد: ۲۵۰ سال در امت اسلام هر چه فرزند زهرا(س) به دنیا آمد، یا در شکنجه جان داد و یا آواره کوه و بیابان و جنگل شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری آغاز این مظلومیت ۲۵۰ ساله را از همین روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دانسته و افزود: امروز با وجود مظلومیت حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان فقط روز اشک است.

شهادت شهدا در نتیجه مجاهدت و فداکاری‌های آنها است

وی تصریح کرد: شهادت همه شهدا در نتیجه مجاهدت و فداکاری‌های آنها بوده است، شهیدان از مجاهده در راه خدا آغاز می‌کند و سرانجام به شهادت در راه خداوند متعال نائل می‌شوند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) افزود: شهادت صدیقه اطهر امتیازی که دارد این است که عملیات شهادت، عملیات مجاهده است و شهادت ایشان سه ماه طول ‌کشید.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: تمام این سه ماه حضرت زهرا(س) درعین مظلومیت مجاهده کردند که عین شهادت است.

وی ادامه داد: کربلا در عین مصیبت از اول تا آخرش دو سوم یک روز طول کشید اما شهادت صدیقه اطهر سه ماه طول کشید و تمامش نیز مجاهده بود.

مسئله شهادت سه ماهه صدیقه اطهر یک ادعا نیست

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: مسئله شهادت سه ماهه صدیقه اطهر یک ادعا نیست، بلکه مستند است و حضرت صادق(ع) در این زمینه می‌فرمایند شهادت مادرم، فاطمه زهرا(س) سه ماه و چهار روز طول می‌کشد.

وی عنوان کرد: در همین دوران سه ماهه است که حضرت فاطمه زهرا(س) خطبه فدکیه، خطبه شب هفت پیغمبر و بسیاری از خطبه‌های دیگر را ایراد می‌کند و در تمام این ایام نیز گریه می‌کردند که در واقع گریه نبود بلکه مجاهده و مقابله بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مجاهده حضرت زهرا(س) در تمام مدت تا شهداتشان اظهار کرد: ایشان در این مدت از مظلومیت رهبری، غصب خلافت و انحراف رهبری، فجایع وارد شده بر پیامبر اسلام و ذریه ایشان سخن گفتند.

وی خاطرنشان کرد: در تمام این مدت و مردم دائما شاهد گریه ایشان بودند و این بزرگترین آسیب و جریان برای حکومت بود و سبب شد آرامش نداشته و نمی‌توانست کشور را براساس میل خود اداره کند و همین جا بود که تنش شکل گرفت






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 12