آیت‌الله جوادی آملی: هنرمندان باید درک صحیحی از انقلاب داشته باشند

حضرت آیت‌الله جوادی آملی توجه به اعتقادات را در عرصه هنر مهم ارزیابی کرد و گفت: هنرمندان باید درک صحیحی از شعارهای انقلاب داشته و با این ارزش‌ها جلو رفته و از خیال فاصله بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی عصر امروز در دیدار هنرمندان بسیجی و مسؤولان فرهنگی هنری استان قم، یاد و خاطره شهید آوینی را گرامی داشت‌ و گفت:‌ پس از سال پیروزی انقلاب اسلامی هنر هنرمندان در جهت ستودن رهایی بود و هیچ اثری که این مسأله را بیان کند که به کجا باید برویم خلق نشد.

وی با بیان این‌که قبل از انقلاب ستم بود و به همین خاطر هنرمندان رهایی از ستم را به تصویر کشیدند، ابراز کرد:‌ هنر چیزی است که چشم و جان انسان را باز کند تا بهشت و جهنم را ببیند.

استاد برجسته تفسیر قرآن با تأکید بر این‌که مرگ دشمن است و انسان باید مرگ را بمیراند، افزود: هنرمند کسی است که بتواند مرگ را بمیراند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت هنر، یکی از وظایف هنر و هنرمندان را به تصویر کشیدن حال و آینده ذکر کرد.

وی در ادامه سخنان خود تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را مورد توجه قرار داد و گفت: در زمان تحریم باید با تلاش و جدیت برای حل مشکلات چاره اندیشی کرد و نباید دست به سوی بیگانگان دراز کرد.

استاد برجسته تفسیر قرآن توجه به اعتقادات را در عرصه هنر مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: هنرمندان باید درک صحیحی از شعارهای انقلاب داشته و با این ارزش‌ها جلو رفته و از خیال فاصله بگیرند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی افزود: زمانی که هنرمندان به مسأله عقل توجه داشته باشند جامعه نیر به تأسی از آنها عقلانی می‌شود اما اگر هنرمند در خیالات باشد جامعه نیز با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: هنر معقول می‌تواند جامعه را عاقل کند و جامعه ای که مجهز به عقل باشد از خیالات و اوهام فاصله می‌گیرد.

استاد برجسته تفسیر قرآن بیان کرد: هنرمندی که دشمنان بیرونی را بشناسد، بداند که انسان مرگ را می‌میراند و دچار غرور خودخواهی نشود می‌تواند هنر والا خلق کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 1 =