نوری زاده: شاگردان برجسته امام صادق ع از اهل سنت بودند!

ادعایی از روی بی سوادی

نوری زاده(معاند مطرح نظام اسلامی ایران) در افاضاتی، بهترین شاگردان امام صادق را از اهل سنت معرفی می کند و از این مطلب چنین استفاده می کند که اهل بیت با اهل سنت اختلافی ندارند ولی این حکومت شیعی(حکومت اسلامی ایران) به مخالفت با اهل سنت پرداخته و به همین دلیلی است که گروههایی همچون جیش العدل برای تلافی و انتقام از حکومت ایران، نیروهای مرزبانی را به اسیری گرفته اند.

ابتدا باید بدانیم که این ادعای نوری زاده که در تمام مسایل، عالم دهر می باشد و از مسایل سیاسی گرفته تا امورات دینی و شرعی به نظریه پردازی می پردازد و بهترین شاگردان امام صادق را اهل سنت می داند چیزی غیر از ادعایی سخیف و از روی بی سوادی نبوده است چرا که هر چند آنها از شاگردان امام هستند ولی امام، روایان و شاگردان مورد وثوقی بالغ بر چهار هزار نفر داشته اند که خیل عظیمی از آنان از ارادتمندان و شیعیان امام بوده اند که البته بر ما ممکن نیست که در صفحات محدود این نوشته به بیان شرح حال همه آنها بپردازیم؟! به برخی از این بزرگواران که قطره ای از دریای بی کران علم و معرفت می باشند اشاره می کنیم:

ابوسعید ابان بن تغلب بکری جریری: هنگامی که خبر رحلت او به گوش امام رسید، فرمود: به خدا سوگند مرگ ابان دل مرا به درد آورد. و همین جمله می‏تواند نشانگر مقام و منزلت ابان نزد امام صادق – علیه السلام – باشد. از امتیازات ابان آنکه دانشمندان اهل سنت با اعتراف به تشیع او، وی را توثیق نموده اندا

برید بن معاویه عجلی: او از روایان امام باقر و امام صادق – علیه السلام – بوده و در زمان امام صادق – علیه السلام – درگذشته است. او از نظر جلالت و بزرگی شأن نزد اهل بیت به مقام فوق وثاقت رسیده که امام درباره او و یارانش فرمود: اوتاد روی زمین و سرشناسان دین چهار نفرند: محمد بن مسلم، بریدبن معاویه، لیث بختری مرادی و زراره بن اعین.

بکیرین اعین شیبانی: روزی امام صادق – علیه السلام – یادی از بکیر کرد و فرمود: خداوند بکیر را مشمول لطف و مرحمت خویش قرار دهد که قرار داده است

ابو حمزه ثمالی: روزی ابوحمزه در گورستان بقیع بود که امام ششم او را نزد خود احضار فرمود. وقتی ابوحمزه آمد، امام فرمود: من وقتی تو را می‏بینم احساس آرامش می‏کنم.

جابربن یزید جعفی کوفی: جابر تنها از امام باقر – علیه السلام – هفتاد هزار حدیث روایت کرده است و اگر کسی در آن احادیث دقت کند، خواهد فهمید که او محرم اسرار دو امام بزرگوار بوده و کرامات آشکاری را از ایشان روایت نموده است.

و…

اما در ادامه افاضات، ایشان جیش العدل که یک گروه تروریستی و تکفیری هستند و هر از چندی به انجام جنایاتی  در مرزهای کشورمان می پردازند را نماینده اهل سنت می داند و این در حالی است که آنها مورد انزجار اهل سنت نیز می باشند و اعمالشان مورد تایید اهل سنت نیست. چرا که اهل سنت خود بهتر می دانند که در ایران شیعه و حکومت شیعی ایران با آنها به عنوان مسلمان برخورد می کند و همه آنها از تمام حقوق یک ایرانی برخوردارند و هیچ تبعیضی با آنها نمی باشد برخلاف کشورهایی همچون عربستان و بحرین که شیعیان را در نهایت مظلومیت ازحقوق انسانی بازداشته اند. البته نوری زاده نمی تواند در این موارد حرفی بزند چرا که خود جیره خوار عربستان سعودی است…






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 5