توسعه مشهد براساس چارچوب‌های خاص و با معیارهای شهر اسلامی

امام جمعه اراک گفت: توسعه شهر مشهد باید براساس چارچوب‌های خاص و با در نظر گرفتن معیارهای شهر اسلامی صورت گیرد.
خبرگزاری فارس: توسعه مشهد براساس چارچوب‌های خاص و با معیارهای شهر اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در دیدار شهردار مشهد با ابراز خرسندی از تشکیل بنیاد زائر در همه استان‌ها به ویژه استان مرکزی اظهار کرد: تشکیل و ثبت این بنیاد کار ارزشمندی است که فعالیت ضابطه‌مند آن نتایج ارزشمندی را در آینده‌ای نزدیک در مشهد الرضا (ع) خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه توسعه شهر مشهد باید براساس چارچوب‌های خاص و با در نظر گرفتن معیارهای شهر اسلامی صورت گیرد، ادامه داد: اسکان زائران در شهر مقدس مشهد یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران این شهر است که باید با همراهی و همکاری مدیران کشوری و همه استان‌ها در قالب ساخت زائرسراهای ارزان قیمت این دغدغه رفع شده و مکان‌های مناسبی برای اسکان زائران علی بن موسی الرضا (ع) در نظر گرفته شود.

شهردار مشهد نیز با بیان اینکه فعالیت در شهر مشهد در عین اینکه کاری دشوار است، افتخار بزرگی به حساب می‌آید، گفت: پایتخت معنوی ایران برای توسعه نیاز به همراهی و نگاه ملی دارد.

سیدصولت مرتضوی با اشاره به طرح احداث زائرسراهای ارزان قیمت اظهار کرد: با مدد علی بن موسی الرضا (ع) و همراهی مدیران ۳۰ استان کشور مقرر شده است در فاز نخست هر استان هزار تخت در شهر مقدس مشهد در قالب زائرسرای ارزان‌قیمت احداث کند که تحقق این موضوع کار ارزشمندی در راستای اسکان زائران خواهد بود.

وی افزود: زائرسراهای ارزان‌قیمت و تشکیل بنیاد زائر در استان‌ها برای بهره‌مندی زائران با بضاعت مالی پایین است و در این راستا شهرداری مشهد نیز مساعدت‌های لازم را انجام خواهد داد.

مدیرعامل بنیاد زائر مشهد نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان نخستین استان، تفاهمنامه‌ تشکیل بنیاد زائر را ارسال کرده هم‌اکنون زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع برای تحویل به این استان آماده شده است.

سید حسین عابدی اظهار کرد: طرح ما الگوبرداری از فضای قدسی مدینه‌النبی بوده و شارستان‌های اطراف حرم مطهر رضوی همانند مسجدالنبی طراحی شده است.

مدیرعامل بنیاد زائر مشهد تصریح کرد: در احداث ۳۰ هزار تخت زائرسرای ارزان‌قیمت، سه گروه درآمدی پایین در نظر گرفته شده است.

عابدی گفت: هم‌اکنون ۱۳ هزار پلاک داریم که از این میزان ۹ هزار پلاک باید خریداری شود که در حال حاضر ۶ هزار پلاک خریداری شده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 7 =