سامان بخشی زندگی نیازمندان ضروری است / پول یارانه‌ها غنائم جنگی نیست

امام جمعه مشهد، ادعای بعضی سایت ها در خصوص حق عمومی بودن یارانه ها و استناد به تقسیم غنائم یکسان حضرت علی(ع) بین فقرا و ثروتمندان، این مقایسه را غلط خواند و گفت: این پول انرژی است نه غنائم جنگی و برای برقراری توازن و عدالت اجتماعی باید مردم مرفه با عزم ملی به دولت یاری دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های این هفته نماز جمعه الگوی زنان در کانون خانواده و اجتماع را دخت نبی مکرم اسلام خواند و اظهار داشت: کانون خانواده با تعلق تمام و کمال زن مسلمان به همسرش و اصل قرار دادن خانواده نسبت به اجتماع برای حضور و رسالت زن محفوظ می ماند و مستحکم می شود.

وی همچنین بصیرت و بینش مدیریت زندگی فاطمی را برای زنان ایرانی و اسلامی و نیز مسؤولیت پذیری و مدیریت زندگی علوی را برای مردان ایرانی و اسلامی آرزو کرد و گفت: تمام مشکلات زندگی، ازدیاد طلاق و سست شدن بنیان های خانواده به خاطر پشت کردن به آموزه های دینی است.

اهمیت مدیریت جهادی در راستای عزم ملی

امام جمعه مشهد با اشاره به این که  رهبر معظم انقلاب اقتصاد و فرهنگ را بر دو پایه عزم ملی و مدیریت جهادی استوار کرده اند، گفت: در مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها به عنوان جهاد اقتصادی در راستای دستورالعمل رهبری هم عزم ملی مورد نیاز است و هم مدیریت جهادی.

آیت الله علم الهدی در همین زمینه تصریح کرد: آنچه عزم ملی است توجه شما مردم، جوانان، خانواده های اصیل، متعهد و دلداده به انقلاب است که با خودداری از دریافت یارانه و حرکتی فداکارانه در تسریع و تسهیل اهداف دولت در یاری رساندن به خانواده های بی بضاعت سهیم باشید.

وی افزود: اصل وضع یارانه ها در ابتدا گذاشتن انرژی فراوان تر، ارزان تر و در دسترس تر برای مردم بود که دو نتیجه نامطلوب در پی داشت  و آن چه به دست آمد یکی بی عدالتی غیرقابل تحمل مبنی بر بهره برداری قشر مرفه و ثروتمند از این امکان خدادادی(سوخت ارزان) و دیگری قاچاق انرژی و نیروی بنزین و نفت بوسیله سودجویان و خائنان شد.

وی افزود: نظام اسلامی حاکم، بنابر تحقق اصل عدالت اجتماعی، تصمیم بر هدفمندسازی یارانه ها گرفت؛ بدین معنا که از ۹۰ هزار میلیارد تومان پول نفت، ۴۵ هزار میلیارد تومان میان مردم تقسیم و مابقی صرف تسهیلات و رفاه عمومی شود؛ اما ۱۳۰ هزار میلیارد تومان میان مردم تقسیم شد و در نتیجه ۴۰ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور و خزانه کسر شد و بزرگ ترین ضربه را به نظام زد.

پول یارانه ها پول انرژی است نه غنائم جنگی

امام جمعه مشهد ادعای بعضی سایت ها در خصوص حق عمومی بودن یارانه ها و استناد به تقسیم غنائم یکسان حضرت علی(ع) بین فقرا و ثروتمندانی چون طلحه و زبیر را از آنجا غلط خواند و رد کرد که این پول انرژی است نه غنائم جنگی و برای برقراری توازن و عدالت اجتماعی باید مردم مرفه با عزم ملی به دولت یاری دهند تا مردم بی بضاعت از عهده هزینه انرژی آب، برق، گاز و تلفن با قیمت اصلی برآیند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره مدیریت جهادی و اهمیت آن توأم با عزم ملی مردم، خاطرنشان کرد: باید تولید را توسعه بدهند و یارانه را به صورت تسهیلات بانکی دراختیار صاحبان تولید و صنایع بگذارند تا در مسیر درست مصرف شود؛ اما این مهم نیازمند دقت، تأمل و برنامه ریزی است چراکه پیش از این بخش قابل توجهی از تسهیلات دولتی سر از مستقلات، بانک های خارجی و تجارت شخصی درآوردند.

بنابر اظهارات وی، مدیریت جهادی باید قوی، نیرومند و به تمام معنا جهادی باشد تا با عزم ملی خانواده هایی که  سی و پنج سال با تمام وجود پای انقلاب ایستاده اند و همیشه در صحنه حضور دارند و با جهاد اقتصادی از دریافت یارانه خودداری خواهند کرد، بتوان یک مدیریت جهادی از نظام عرضه کرد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    8 + 6 =