تواضع و فروتنی عنصر اصلی در تبلیغ دینی

حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه بجنورد
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تواضع و فروتنی را یکی از ویژگی‌های روحانیان و مبلغان عنوان و اظهار کرد: یکی از وظایف خطیر حوزه های علمیه، تربیت روحانیانی است که شیرینی کلام دین و ائمه معصومین(ع) را در جامعه منتشر کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی،  در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه حضرت الزهرا(س) اسفراین به تشریح ویژگی های مبلغ و روحانی مورد نظر شرع مقدس پرداخت و گفت: انس بیشتر و عمیق تر با قرآن و احادیث ائمه معصومین(ع) مهمترین شاخصه مبلغان و روحانیان محسوب می شود.
 به گفته وی انس بیشتر با آیات و مفاهیم قرآنی از ضروریات طلبگی بوده چرا که راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی نیز عمل به آموزه های قرآنی و پیروی از دستورات دین مبین اسلام است.
 رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ویژگی های مبلغ و روحانی مؤفق، تواضع و فروتنی را یکی از ویژگی های بارز مبلغان ذکر و اظهار کرد: یکی از وظایف خطیر حوزه های علمیه، تربیت روحانیانی است که شیرینی کلام دین و ائمه معصومین(ع) را در جامعه منتشر کنند.
 حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر در زندگی ائمه اطهار(ع) دین دقت کنیم متوجه می شویم که آن چه که بیش از سایر ویژگی ها در زندگی این معصومین دیده می شود؛ سعه صدر و حسن خلق آنها است.
به گفته وی همین رفتار نیک ائمه معصومین(ع) بود که سبب می شد تا مردم به گرد آنها جمع شوند و ائمه بتوانند با بیان و تشریح احکام اسلامی، اهداف الهی را در جامعه به پیش ببرند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: در این راستا وظایف حوزه های علمیه حساس و سنگین است چرا که این مدارس باید بتوانند روحانیان و مبلغانی تربیت کنند که بنا به فرموده امام علی(ع) همانند زنبور عسل بوده و با استخراج روایات نویدبخش و ارزنده، شیرینی سخن دین و ائمه اطهار(ع) را در جامعه منتشر کنند.
وی اضافه کرد: بیان و سخن عالم دینی باید برگرفته از آموزه های قرآنی و احادیث اسلامی باشد تا شیرینی آموزه های دینی در جامعه منتشر شده و همانند عسل «شفاء للناس» باشد.
امام جمعه بجنورد در این زمینه به شخصیت ممتاز امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران شخصی روحانی بود که با شخصیت ممتاز خود نسل های پیر و جوان را به خود جذب می کرد و سبب می شد که جوانان داخل و خارج ایران تا پای جان برای آرمان های اسلام و انقلاب ایستادگی کنند.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی روحیه تواضع و فروتنی امام خمینی(ره) او را محبوب دلها کرده بود چرا که امام راحل این تواضع را در عمل نیز پیاده می کردند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی از طلاب خواست تا در ایفای وظایف طلبگی و تبلیغی امام خمینی(ره) را سرمشق خود قرار دهند.
گفتنی است، در سال جاری در شهرستان اسفراین دو حوزه حضرت ولی عصر(عج) برادران و فاطمه الزهرا(س) خواهران فعال است و ۱۱۰ طلبه خواهر و برادر نیز در این دو مدرسه علمیه در سطوح مختلف مشغول تحصیل هستند.
در سال تحصیلی جاری حوزه حضرت ولی عصر(عج) اسفراین دارای ۷۰ طلبه برادر و حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) این شهر نیز ۴۰ طلبه خواهر دارد.

در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی چهارده مدرسه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران دایر است و در سال تحصیلی جاری نیز بیش از هزار و ۷۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس مشغول تحصیل هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 16