دولت زمینه های لازم برای ازدواج آسان جوانان را فراهم کند

آیت الله عبدالنبی نمازی
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت : ازدواج یکی از مهمترین عوامل رونق اقتصادی و رونق فرهنگی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان امروز بعد از ظهر در جمع مردم کاشان یکی از عوامل مهم رونق اقتصادی و رونق فرهنگی را ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه دانست و اظهارداشت: ازدواج یکی از عواملی است که منجر به اشتغال در جامعه و رونق اقتصادی می شود.

وی افزود: جوانان بعد از ازدواج از یک فرد مصرف کننده در خانواده پدر و مادر برای کسب درآمد و هزینه های خود و خانواده به یک عنصر تولید کننده در جامعه تبدیل می شود و رونق اقتصادی را به همراه دارد.

امام جمعه کاشان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در مورد عدم نگرانی از امرار معاش جوانان گفت: دختران و پسران خود را متأهل کنید و نگران زندگی آنها نباشید ، همان گونه که پدران و مادران آنان هنگام ازدواج دست خالی بودند اما با ازدواج خداوند همه امکانات را به آنها داده شد به دختران و پسران جوان نیزهمه امکاناتی خواهد داد.

آیت الله نمازی همچنین موضوع ازدواج را یکی از موضوعات مهم در جامعه قلمداد کرد و یادآورشد: موضوع ازدواج جوانان در جامعه باید مورد توجه خانواده قرارداشته باشد و با انجام ازدواج های آسان برای جوانان بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را برطرف کرد.

وی افزود: اگر جوانی مراجعه کرد که متدین واقعی بود و تظاهر نداشت و اهل نماز و روزه ، نماز جمعه و جلسات دینی بود دست رد به سینه اش نزنید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر رفع موانع و مشکلات پیش روی جوانان برای انجام ازدواج های آسان در جامعه گفت: برخی از جوانان به دلیل مهریه های زیاد و عدم توانایی در پرداحت آن به جای حضور در چرخه تولید و اقتصاد کشور در پشت میله های زندان قراردارند.

نماینده ولی فقیه درکاشان خانواده سالم را سنگ زیربنای جامعه سالم دانست و گفت: ارتباط بین خانواده سالم و ازدواج سالم زنجیره به جامعه سالم ختم خواهد شد.

آیت الله نمازی تاکید کرد: ازدواج سالم زمانی امکان پذیرخواهد شد که براساس درک متقابل و شناخت کافی دختر و پسر از یکدیگر و خانواده های آنان انجام شده باشد.

وی همچنین با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در مورد مزایای ازدواج گفت: ازدواج کنید که ازدواج هم در عرصه های اقتصادی و در عرصه های فرهنگ ، طهارت ، پاکی و دوری از دام های شیطان نقش مهم و اساسی دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 7