آیت‌الله مکارم‌شیرازی: موجی از تورم به خاطر افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی ایجاد شده / دولت و مجلس قشر نیازمند را از فشار تورم نجات دهند

 باید دولت، مجلس و متفکران آزاد دست به دست هم دهند و قشر نیازمند را از زیربار تورم نجات دهند و ما نیز برای موفقیت همه این‌ها دعا می‌کنیم.
خبرگزاری فارس: موجی از تورم به خاطر افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی ایجاد شده / دولت و مجلس قشر نیازمند را از فشار تورم نجات دهند

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری گفت: ریاکاری در بین مردم از حرکت مورچه‌ای سیاه بر پارچه سیاه رنگ در شب مخفی‌تر است.

وی ادامه داد: انسان باید مراقب اعمالش باشد، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مشغول خدمت هستند ولی خدمت آن‌ها ریاکاری است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: گاهی انسان به قصد قربت اقداماتی را انجام می‌دهد ولی وقتی آن را می‌شکافد متوجه می‌شود که در آن رگه‌هایی از ریاکاری وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که در روز قیامت فرد ریاکار در صف مشرکان حضور دارد، تاکید کرد: فرد مشرک و ریاکار که برای غیرخدا عملی انجام می‌دهد به توحید لطمه زده است و به همین دلیل چنین مجازاتی برای او در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: ریاکاری موجب می‌شود که مسائل سیاسی، اجتماعی و … از محتوا تهی شده و به همین دلیل بر پرهیز از آن تاکید شده است.

وی با انتقاد از این‌که اخیراً موجی از تورم به خاطر بالا رفتن قیمت‌های حامل‌های انرژی ایجاد شده است، تصریح کرد: باید فکری به حال طبقات نیازمند کرد، تورم ۲ اثر مختلف و سوء دارد که ثروتمندان را ثروتمندتر و نیازمندان را فقیرتر می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در نتیجه تورم سرمایه و دارایی‌های ثروتمندان بیشتر می‌شود و دولت باید در این زمینه فکری داشته باشد، ادامه داد: یارانه‌ها و درآمدهای بیشتر که از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به دست می‌آید باید برای رسیدگی به وضع محرومان جامعه، جوانانی که سرپناه ندارند، ازدواج نکرده‌اند و برای جهیزیه دختران و … اختصاص داده شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که نباید بار تورم را بر دوش فقرا گذاشت، تاکید کرد: در نتیجه تورم وضع اغنیا خوب‌تر می‌شود؛ این‌که می‌گوییم فقرا به معنای فقیر مسکین نیست بلکه به معنای کسانی است که درآمد محدود ثابتی دارند.

وی عنوان کرد: باید دولت مطالبه همه جانبه داشته باشد و به گونه‌ای عمل شود که فقرا بیشتر از این آسیب نبینند و از مشکلات آن‌ها کم شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که مسائل در این بخش بسیار پیچیده است، گفت: باید دولت، مجلس و متفکران آزاد دست به دست هم دهند و قشر نیازمند را از زیربار تورم نجات دهند و ما نیز برای موفقیت همه این‌ها دعا می‌کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 12