آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی: حوزه و آموزش و پرورش جدایی ناپذیرند

  تعلیم و تربیت دو مقوله جدایی ناپذیر از یکدیگرند و تمام فعالیت‌های ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه باید به دقت انجام شود، چون یک اشتباه می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی، در دیدار مشاور وزیر و دبیر و مسئولان ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، فعالیت در این ستاد را بسیار مهم دانسته و گفتند: ارتباط حوزه و آموزش و پرورش برکات بسیاری برای جامعه و نظام به همراه دارد.

ایشان، علم همراه با اخلاق را بسیار تاثیرگذار خوانده و تصریح کردند: دستیابی به اخلاق اسلامی میسر نمی‌شود، الا با حضور در محضراستاد و الگو و مقتدا.

معظم له، تعلیم و تربیت را دو مقوله جدایی ناپذیر از یکدیگر برشمرد و خاطرنشان کردند: تمام فعالیت‌های ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه باید به دقت انجام شود، چون یک اشتباه می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. این مرجع تقلید افزودند: توجه به کیفیت فعالیت ها، یکی از الزامات ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه است، چرا که باید علوم انسانی – اسلامی که توسط استکبار متروک شده را به جریان درآورد و آثار علمی غربی که مراکز علمی ما را قبضه کرده اند، اصلاح گردد.

ایشان همچنین با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران، گفتند: در اسلام تمام علوم مانند طب، هیئت، فیزیک، شیمی و … الهی است، ولی در غرب این‌گونه نیست و قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا نیز بر گرفته از فرهنگ غرب است که در آن، علم راهی به سوی خدا ندارد.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به ضرورت گسترش علوم انسانی اسلامی، یادآور شدند: تعالیم و مضامین اسلامی از جمله موضوعاتی است که ستاد همکاری ها باید در گسترش و تبیین آنها بکوشد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این امر می‌بایست با ارتباط با علما و محققین صورت پذیرد تا بتوان علوم انسانی اسلامی قرآنی را به دنیا معرفی کرد.

ایشان توجه به تاریخ انبیا و ائمه‌(ع) را از مسایل بسیار مهم خواند و عنوان داشت: یک سوم قرآن را داستان‌های تاریخی در بر گرفته است و این امر نشان از اهمیت تاریخ و جنبه عبرت‌آموزی آن دارد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این ستاد ارائه داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 9 =