پشتیبانی شبکه های ماهواره ای شیعی نما از سوی آمریکایی ها

  معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به این که باید نسبت به معرفی اسلامیت نظام جمهوری اسلامی در سفر عمره اهتمام داشت، افزود: شبکه هایی به نام شیعه از سوی آمریکا ارتزاق می شوند تا نام شیعه را در اذهان عالم خراب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در همایش طلاب و روحانیون عمره گذار سال ۹۳،هدف عمده از سفر عمره را ایجاد تحول روحی، معرفی مکتب اهل بیت(ع) و معرفی اسلامیت نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: فلسفه اصلی حج ایجاد تحول روحی است، چرا که تمام احکام بر اساس مقاصدی می باشد که خداوند برای ایجاد تحول در انسان تعیین کرده است.

وی تصریح کرد: مناسک حج و عمره اردوی خودسازی،‌ پالایش کننده تمام ناخالصی های انسان و تحقق بخش همه فضایل اخلافی در افراد است و حجی مورد قبول است که تاثیرگذاری در انسان داشته باشد.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر این که اگر خودسازی و خودشکستگی در انسان شکل نگیرد و اندک غروری مقبولیت حج را پس از بازگشت تحت تاثیر قرار می دهد، ابراز داشت: بیشترین توجه در سفر به عمره را به اثرات روحی و حالات معنوی داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که ده ها کتاب در خصوص اسرار مناسک عمره و حج تالیف شده است، ابراز داشت: سازمان حج ده ها کتاب و نرم افزار را در این زمینه تولید کرده است و طلاب باید این مسائل را مورد نظر قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید دغدغه های فقهی انجام مراسم حج و عمره را در اذهان داشته باشیم، گفت: در سفر عمره از برخی وسواس ها باید پرهیز کرد و بیشتر به ارتقای معنوی حالات روحی پرداخته شود.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که حج و عمره شکوهمندترین و بزرگ ترین همایش ادیان در طول تاریخ بشریت است، تصریح کرد: با حضور جمعیت میلیونی حاجیان و عمره گذاران باید منافع امت را که یکی از اهداف معرفی مکتب اهلبیت(ع) به امت اسلام باشد را مورد توجه قرار دهید.

با رفتار صحیح، معرف مکتب اهلبیت(ع) باشیم

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه گروه های مذهبی مختلفی در سفر عمره و حج حضور دارند، ابراز داشت: توصیه به مناظره دینی با گروه های مختلف مذهبی نداریم اما در برخوردهای خود باید معرف مکتب اهلبیت(ع) باشیم.

وی با بیان اینکه اهل سنت و وهابیان دو جریان متفاوت مذهبی هستند، گفت: نسبت به اهل سنت باید نگاه معتدلانه داشت و اگرچه اختلافات فقهی، تفسیری و اعتقادی داریم؛ اما جنگ و عداوت با این گروه مذهبی نباید داشته باشیم و نفرت بین ما و اهل سنت دلیلی ندارد و همواره باید تلاش کنیم تا نظر اهل تسنن را به شیعه جلب کنیم.

محبت اهل سنت به اهل بیت(ع)،‌سرمایه عظیمی است

معاون بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر این که اکثریت اهل سنت دارای محبت به اهل بیت(ع) هستند و این مسئله سرمایه بزرگی برای نقش آفرینی فرهنگی دینی است، افزود: برخی از اهل سنت زیارت و توجه به اهل بیت(ع) را بالاتر از زیارت خلفای خود می دانند و افراد معتقد و با صداقت بسیاری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظیفه رسالت حوزویان، تبلیغ دینی و فرهنگی برای جذب به شیعه است، گفت: اگر حکیمانه، مهربانه و عالمانه اقدامات تبلیغی داشته باشیم، شاهد موجبات خوبی خواهیم بود.

دو گروه از دشمنان شیعه 

وی با اشاره به این که دشمنان شیعه از دو طیف وهابیت و تکفیری های غیر وهابی هستند، گفت: وهابیت به دلیل مسائل فقهی با شیعیان و اهل تسنن مشکل دارند و به عنوان مثال توسل و زیارت را شرک می دانند.

باید وهابیون را با اسلام  ناب آشنا کرد

معاون بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر این که روحانیون با افراد موثر وهابی گفت و گو  داشته باشند تا کینه ها و خصومت های آنان نسبت به مسلمانان کاهش یابد، ابراز داشت: آن ها اطلاعات اشتباه بسیاری دارند و فکر می کنند ما قرآن متفاوتی داریم و  شرک پرست هستیم و به همین دلیل می توان با آگاهی بخشی با آن ها گفت وگو کرد، اگرچه این جریان بسیار خطرناک است و به هیچ عنوان نباید در سفر عمره وارد مناظره و بحث با وهابیت شد، چرا که آن ها با نیت بازداشت و درگیری مناظره می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه باید پروژه های عالمانه ای برای گفت وگو با وهابیت شکل بگیرد، گفت: اکثریت وهابیت جهل دارند و نمی دانند شیعیان چه تفکراتی دارند و به همین دلیل با آگاهی بخشی و عدم تندروی می توان شیعه را به آن ها معرفی کرد.

وی با اشاره به افکار تکفیری های غیروهابی، ابراز داشت: تکفیری ها معتقد هستند که باید شیعیان را به قتل رساند چرا که معتقد هستند ما نسبت به مقدسات و رهبران مذهبی آن ها جسارت می کنیم و به همین دلیل سر شیعیان را می برند.

ارتزاق شبکه های شیعی نما توسط آمریکایی ها

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه ایجاد شبکه های شیعی که رویکرد آن ها فحاشی به جریان اهل سنت متعصب است را یکی دیگر از دلایل افزایش خصومت میان شیعیان با وهابیت عنوان کرد و گفت: امروز شبکه هایی به نام شیعه از سوی آمریکا ارتزاق می شود تا نام شیعه را در اذهان عالم خراب کند و تحریک بخش اهل تسنن متعصب باشد که متاسفانه تاثیرگذار نیز بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تاکید براین که متاسفانه شاهد گسترش تکفیری های غیروهابی هستیم، ابراز داشت: باید از گروه های تندرو دوری کرد و نباید اقداماتی که موجب تحریک دشمنان می شود را انجام داد، چرا که آن ها به دنبال جدل و معارضه هستند.

اسلامیت نظام را در عمره به دنیا معرفی کنیم

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به این که باید نسبت به معرفی اسلامیت نظام جمهوری اسلامی است در سفر عمره اهتمام داشت، افزود: اکثریت مسلمانان از اصل نظام و ایرانی ها استقبال می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تعبد و التزام دینی شیعه به احکام اسلام را یکی از توصیه های مهمی دانست که عمره گذاران باید توجه داشته باشند، ابراز داشت: صداقت و مهربانی شیعه به همه مسلمانان، معرفی مبانی معارف و فقهی شیعه از قرآن و عترت(ع)، گزارش اقدامات عظیم حوزه های علمیه شیعی، بیان تبری مذهب شیعه از لعن به مقدسات اهل تسنن و شبکه های شیعی نما، معرفی مبانی ولایت فقیه و معرفی شخصیت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری از جمله مهم ترین توصیه هایی است که عمره گذاران باید توجه ویژه داشته باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 15