متصدیان فرهنگی باید مقید به اجرای کامل احکام اسلامی باشند/ ارشاد هنر اسلامی را ترویج دهد

آیت الله صافی گلپایگانی

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: باید کسانی که متصدّی کارهای فرهنگی می شوند، مقیّد به اجرای تام و کامل احکام شرع مقدس باشند تا اهدافشان یعنی هدایت و امر به معروف و نهی از منکر جامعه محقق شود.

حجت الاسلام ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به همراه معاونان خود با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کرد.
این مرجع تقلید در این دیدار توصیه های مهمی درباره وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت مسأله فرهنگ که زمینه ساز هدایت و راهنمایی جامعه است، تصریح کرد: در اسلام، مسأله ای بالاتر از مسأله هدایت مردم و راهنمایی جامعه و نیز حفظ دین مردم و جامعه نیست. وظیفه ای که به شما محول شده است، وظیفه بسیار سنگینی است که باید با استعانت از خداوند متعال و حضرت ولی عصر علیه السلام و سعی و تلاش و درایت، آن را به نحو احسن انجام دهید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پسوند اسلامی برای اداره فرهنگ و ارشاد افزود: عنوانی که شما دارید باید آن را حفظ کنید. فرهنگ و ارشاد خوب است اما کدام فرهنگ و ارشاد؟ عنوان شما فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یعنی باید بر اجرای دقیق احکام اسلام در برنامه هایتان پافشاری کنید و نگذارید خدای ناکرده خلاف شرعی در برنامه هایتان پیش آید؛ که اگر این طور انجام وظیفه کنید، خیلی مشکلات ما حل خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن اشاره به لزوم تقیّد و تعهّد دست اندرکاران فرهنگی، خطاب به حاضران در جلسه بیان داشت: باید کسانی که متصدّی کارهای فرهنگی می شوند، مقیّد به اجرای تام و کامل احکام شرع مقدس باشند تا اهدافشان یعنی هدایت و امر به معروف و نهی از منکر جامعه محقق شود.

حضرت آیت الله صافی در ادامه این دیدار، با انتقاد از اجرای برخی برنامه های خلاف شرع در جامعه، تصریح کرد: شما باید در برنامه های خود، هنر اسلامی را ترویج دهید. متأسفانه برخی برنامه هایی که به عنوان تجلیل از هنر انجام می شود خلاف احکام الهی است و باید برچیده شود. هنری که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج می کند، باید هنر اسلامی به معنای هنری که شعائر مقدس اسلام را ترویج کند، باشد.

وی در پایان این دیدار ضمن مسألت توفیق برای حاضران، بیان کرد: انشاءالله شما بتوانید با همکاری دوستان خود در جهت تحقّق اهداف اسلامی پیش بروید و فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تحوّلی در سایر استان ها هم ایجاد نماید و تمام زحمات و خدماتی که انجام می دهید به هدف جلب رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد که اگر غیر این شد، هیچ ارزشی ندارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 2