سیاست آمریکا و غرب سیاست مکر و فریب است/ مسؤولان جلوی گستاخی غرب بایستند

درس خارج فقه آیت الله نوری همدانی در مسجد اعظم قم
حضرت آیت الله نوری همدانی سیاست آمریکا و غرب را سیاست مکر و فریب دانست و بر ضرورت برخورد جدی مسؤولان با گستاخی های اخیر دولتمردان و مقامات غربی تاکید کرد.

حضرت آیت‌الله نوری ‌همدانی، درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، در ادامه با تاکید بر این که مساله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و حتی شهر مقدس قم آن گونه که شایسته است، مورد توجه قرار نگرفته، گفت: در یک کشور اسلامی باید شرایط متفاوت از زمان طاغوت باشد و باید ارزش های دینی و حجاب در جامعه و نهادها حاکم باشد.

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یاد آورشد: باید در فضای انقلاب تمام ارزش های اسلامی و دینی در جامعه حاکم باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نامه شماری از استادان و مدیران مدارس علمیه قم به رهبر معظم انقلاب، گفت: در این نامه که در رسانه های گروهی نیز انتشار یافت، گلایه های درباره مسائل فرهنگی و سیاست خارجی مطرح شده بود.

وی یادآورشد: فرهنگ اسلامی اقتضا می کند ما در برابر دشمنان به حدی قوی باشیم که جرات نکنند علیه ما چیزی بگویند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که نرمش ما در برابر دشمنان باید قهرمانه باشد نه منفعلانه، گفت: ما همواره باید خشم و کینه خود نسبت به دشمنان را حفظ کنیم و هیچ گاه خصومت دیرینه آنان با ایران اسلامی و ارزش های دینی را از یاد نبریم.

وی اضافه کرد: با این وجود ما مشاهده می کنیم که پارلمان اروپا آن گونه علیه ایران بیانیه و قطعنامه صادر می کند و انگلستان نیز به نحوی دیگر بر علیه ما فعالیت می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: اینها که ابتدایی ترین حقوق بشر را مراعات نمی کنند، اما از این که چند قاچاقچی مواد مخدر در ایران اعدام می شود، آه و ناله شان به آسمان بلند است.

وی سیاست آمریکایی ها و غرب را سیاست مکر و حیله و سیاست معاویه توصیف کرد و گفت: سیاست آمریکایی ها تابع منافع شان است و در راستای تامین منافع شان هر کاری که دلشان بخواهد انجام می دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود کتاب شریف‌ نهج البلاغه را دریایی از معارف والا دانست و بر ضرورت توجه بیش از پیش جامعه بویژه حوزویان به آن تاکید کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 18