تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها دین مردم را بیمه می کند

 آیت الله سبحانی
حضرت آیت‌الله سبحانی تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها را سبب بیمه شدن دین مردم آن منطقه خواند و گفت: امروز فرقه‌ها و مکاتب انحرافی در شهرستان‌ها فعال بوده و در صدد انحراف جوانان هستند و وظیفه طلاب است که با حضور در این مناطق از دین اسلام پاسداری کنند.

  مرجع تقلید در دومین گردهمایی دانش آموختگان مرکز تخصصی علم کلام که ظهر امروز در مؤسسه امام صادق(ع) برگزار شد،‌ با اشاره به اهمیت و کار مؤسسات تخصصی در حوزه، گفت: هیچ گاه فکر نمی‌کردیم که مراکز تخصصی حوزه تا این حد رشد کنند.

وی با استناد به روایات نیت خالص را سبب ماندگاری اعمال دانست و ابراز کرد: حدود بیست سال قبل فکر این مؤسسه از سوی مدیران وقت صروت گرفت و به مرور زمان و با خاطر نیست خالص آثار و برکات خود را نشان داده است.

این مرجع تقلید در پاسخ به این سؤال که چار خداوند شیطان را آفرید،‌ اظهار کرد:‌ شیطان دشمن است و دشمن مایه تکامل انسان است؛ تا دشمن نباشد انسان حرکتی از خود نشان نمی دهد.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که کتاب‌های عقیدتی قبل از سال ۱۳۲۰ با کتاب‌های پس از این سال تفاوت‌های فراوانی دارد، افزود: قبل از سال ۱۳۲۰ فضای آرامی حاکم بود اما پس از این دوره محیط نا آرام شد و فرقه‌ها و گروه‌های مختلفی در کشور حضور داشتند از این رو کتاب‌های اعتقادی نیز مطابق با شبهات، نیازهای روز و پخته تر تألیف شد.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به این‌که امروز دشمن از طریق جنگ نرم و سست کردن عقاید جوانان وارد صحنه می‌شود، گفت: همین حرکت دشمن سبب شده که ما نیز محکم تر پا به عرصه بگذاریم و در صدد خنثی کردن توطئه‌ها و شبهات دشمنان برآییم.

وی با تأکید بر این که مراکز تخصصی حوزه عکس العملی در برابر حرکت‌ها و شبهات دشمنان است، ابراز کرد: وقتی دشمن حرکت کند ما هم در مقابل آنها حرکت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به پایان نامه‌های مرکز تخصصی علم کلام، بیان کرد: از مدیریت حوزه علمیه می‌خواهیم برخی از این پایان نامه‌‌ها که کامل و جامع هستند را در اختیار ما قرار دهد تا از سوی مؤسسه چاپ شوند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که امروز دشمنان با استفاده‌ از رسانه‌های خود تبلیغات فراوانی علیه اسلام و ترویج دیگر ادیان انجام می‌دهند، اظهار کرد: امیدواریم در این مرکز یک سری از تخصصی‌های فوق‌العاده که مطابق با نیازهای روز است تشکیل شود.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) در ادامه سخنان خود بر ضرورت حضور طلاب در کلاس‌های درس تأکید کرد و گفت: با حضور در کلاس و اشکال به استاد مسائل حل می‌شود و کسی با نوار درسی ملا نمی‌شود.

قبولی با حداقل نمره فاجعه است

وی وظیفه طلاب علوم دینی را پاسخ به شبهات دانست و افزود: این‌که طلاب را با حداقل نمره قبول کنیم فاجعه است چون طلاب باید خوب درس بخوانند تا بتوانند با شبهات و هجمه‌هایی که در ماهواره‌ها صورت می‌گیرد مقابله کنند.

این مرجع تقلید بر ضرورت تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌های کشور تأکید کرد و گفت: این‌که همه طلاب در حوزه قم باشند سبب تضعیف حوزه‌های شهرستان می‌شود از این رو طلاب باید شهرستان‌های مختلف بروند تا آنها نیز تقویت شوند.

حضرت آیت‌الله سبحانی تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها را سبب بیمه شدن دین مردم آن منطقه خواند و اظهار کرد: امروز فرقه‌ها و مکاتب انحرافی در شهرستان‌ها فعال بوده و در صدد انحراف جوانان هستند و وظیفه طلاب است که با حضور در این مناطق از دین اسلام پاسداری کنند.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) خواستار تأسیس مراکز تخصصی کلام در شهرستان‌ها زیر نظر مرکز تخصصی کلام قم شد و گفت: دشمنان در برخی از شهرها در حال فعالیت هستند و تأسیس مراکز تخصصی کلام می‌تواند پاسخ مناسبی به آنها باشد.

وی با اشاره به اهمیت مباحث کلامی در حوزه علمیه، بیان کرد: به همت حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی گلپایگانی امروز در حوزه علمیه قم درس خارج کلام همچون دروس خارج دیگر در حال برگزاری است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 9 =