حفظ آثار اسلامی برای آیندگان ضروری است

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که امروز در غرب جوانان مسیحی از آثار گذشتگان خود چیزی ندارند، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم به این مشکل برخورد نکنیم باید آثار اسلامی را برای آیندگان حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر ضرورت حفظ آثار اسلامی تأکید کرد و گفت: از بین رفتن آثار اسلامی آینده اسلام را با خطر مواجه خواهد کرد.

وی با بیان این‌که آثار اسلامی برای آیندگان سند است،‌ افزود: از بین رفتن این آثار نسل‌های آینده را دچار شک و تردید می‌کند.

این مرجع تقلید حفظ قبر پیامبر(ص)،‌ ائمه اطهار(ع)‌ و صحابه پیامبر(ص) را امری ضروری دانست و اظهار کرد:‌ عدم توجه و حفظ  این مکان‌ها ممکن است سبب شود که افراد بگویند که اصلا پیامبری وجود نداشته است.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که قبر مرحوم شیخ حسن لاهیجی امروز در کنار خیابان و با وضعیت نامناسبی قرار دارد، گفت: اگر خواستند جای  قبر را تغییر دهند باید با نظر مراجع این کار صورت گیرد و ببینند که نظر مراجع ابقاء قبر یا انتقال آن است.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با بیان این‌که امروز در غرب جوانان مسیحی از آثار گذشتگان خود چیزی ندارند، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم به این مشکل برخورد نکنیم باید آثار اسلامی را برای آیندگان حفظ کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 15