در تدوین الگوی زن مسلمان و خانواده کاری نکرده‌ایم

 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: جبهه غالب، مبانی و نظریه‌های خود را استخراج کرده ، از درون آنها الگوی رفتاری و سبک زندگی را استخراج کرده است، آن الگو را در جامعه اجرا کرده و بازخوردگیری و تصحیح آن را نیز انجام داده، اما ما اندر خم یک کوچه‌ایم.

  حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی  در نشست سالانه مرکز تحقیقات زنان و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به مطرح شدن بحث سبک زندگی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این کار بر زمین مانده است و در این راستا یکی از مهم‌ترین وظایف مرکز تحقیقات زن و خانواده تدوین الگوی زن مسلمان و خانواده اسلامی است.

وی افزود: در دنیای امروز، جبهه غالب، مبانی و نظریه‌های خود را استخراج کرده است، از درون آنها الگوی رفتاری و سبک زندگی را استخراج کرده است، آن الگو را در جامعه اجرا کرده و بازخوردگیری و تصحیح آن را نیز انجام داده است، اما ما اندر خم یک کوچه‌ایم.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران کشور با بیان این که آنان قالب‌ها و الگوهای خود را به ما ارائه کرده‌اند، ادامه داد: شاید الگوها در بعضی بخش‌ها درست باشد، اما ما را منتج به نتیجه نمی‌کند.

وی قوانین موجود در عرصه خانواده را ناقص دانست و گفت: گاهی برخی از این قوانین آثاری دارد که نشان می‌دهد فاقد مبنای صحیح دینی است.

 بر اساس اعلام حوزه علمیه خواهران،در این نشست همچنین حجت‌الاسلام  والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد مدیر مرکز تحقیقات زن و خانواده در سخنانی افق فعالیت این مرکز را در سال ۹۳ تبیین کرد.

سیدمحمود رحیمیان مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز تحقیقات زن و خانواده نیز گزارشی از پیشرفت برنامه راهبردی مرکز تحقیقات زن و خانواده ارائه کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 10