رمز موفقیت صنعتگران از منظر روایات

IMAGE634950696518281250

  به برکت تعلمیات قرآن، مجالس حسینی و فاطمی و بسیجیان و معلمان آگاه در مقابل تهاجم علیه تشیع و انقلاب اسلامی می ایستیم و در این مسیر هیچ گاه نباید حالت انفعالی داشته باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در دیدار جامعه مداحان و معلمین و کادر اجرایی مدارس شهرک های سپاه پاسداران استان تهران در مدرسه عالی امیرالمومنین (ع) با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفتند: امام(ع) می فرماید ” کُلُّ ذِی صَناعَهٍ مُضطَرٌّ إلی ثَلاثِ خِصالٍ یَجتَلِبُ بِهَا المَکسَبَ و هُوَ أن یَکونَ حاذِقاً بِعَمَلِهِ مُؤَدِّیاً لِلأمانَهِ فِیهِ مُستَمیلاً لِمَن استَعمَلَهُ / هر صنعت‏گر از سه خصلت گریز ندارد تا با آنها کسبش را رونق بخشد، در کارش زبردست باشد، امانت دار باشد و نظر کارفرمای خود را [تأمین و] به خود جلب کند”.

این مرجع تقلید تصریح کردند: کسانی که ناگاهانه وارد کاری می شوند، آنچه را که خراب می کنند، بیش از آن چیزی است که درست انجام می دهند.

ایشان با اشاره به لزوم تسلط مداحان بر مطالب و اشعار، ادامه دادند: مداحان با توجه به نیازهای جامعه باید بدانند چه مطالب و اشعاری احساسات  و روحیه شور حسینی را بالا می برد و موجب اتحاد در جامعه می شود.

معظم‌له تصریح کردند: معلمان نیز باید با رعایت امانتداری، نسبت به درسی که ارائه می دهند،آشنا باشند و روحیه دانش آموزان و جوانان را درک کرده و آنان را با اسلام آشنا سازند.

این مرجع تقلید با بیان این که بسیجان هم باید در کارهایشان ” حاذِقاً بِعَمَلِهِ” باشند، بر ضرورت توجه به شایسته سالاری تاکید کرده و افزودند: متاسفانه گاهی افرادی به سمت هایی منصوب می شوند که آگاهی کامل را در آن حیطه کاری نداشته و ایجاد مشکل می کنند. انتخاب ها باید بر اساس لیاقت و شایسته سالاری صورت گیرد .

این مرجع تقلید تصریح کردند: باید مسئولیت ها به افراد دارای جاذبه سپرده شود تا بتوانند مردم را به اسلام و انقلاب جذب کنند؛ متاسفانه برخی با ادبیات نامناسب با مردم و جوانان برخورد می کنند که شایسته نظام نیست.

ایشان با اشاره به جذابیت های قرآنی، یادآور شدند: تمسک به قرآن و بهره گیری از جاذبه های قرآن، مشکلات را حل می کند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به هجمه های دشمنان علیه تشیع و انقلاب اسلامی، یادآور شدند: دشمنان از طریق تضعیف اعتقادات و القاء شبهات، ماهواره ها و سایت های فاسد و تحریم های اقتصادی از جمله تحریم دارویی، ایران اسلامی و انقلابی ایران را مورد هجوم قرار داده اند.

ایشان با تاکید بر لزوم مقابله با هجمه های دشمنان، تصریح کردند: به برکت تعلمیات قرآن، مجالس حسینی و فاطمی و بسیجیان  و معلمان آگاه در مقابل تهاجم علیه تشیع و انقلاب اسلامی می ایستیم و در این مسیر هیچ گاه نباید حالت انفعالی داشته باشیم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مشکلات اقتصادی جامعه اشاره کرد و یادآور شدند: با صرف جویی و مقاومت اقتصادی بر تحریم ها فائق خواهیم آمد.

معظم له در بخش پایانی سخنان خود، پرخاشگری را عامل بسیاری از اختلافات خانوادگی دانسته و گفتند: بسیاری از مشکلات خانواده ها به خاطر گزنده گویی طرفین است. جایز نیست مردان با سخنانی که زمینه تهمت درآن وجود دارد، با همسران خود سخن بگوید. اگر حرف ها توأم با محبت بیان شود، اختلافات درون خانواده ها به حداقل می رسد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 7 =