مدیر حوزه؛ کمیته امداد در جهت محرومیت‌زدایی فرهنگی نیز تلاش کند

کمیته امداد باید در کنار محرومیت‌زدایی مادی و معیشتی از خانواده‌های تحت پوشش محرومیت‌زدایی فرهنگی نیز نماید.


آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه عصر امروز در دیدار رئیس و جمعی از معاونین کمیته امداد امام خمینی (ره) که در دفتر وی برگزار شد به تبیین جایگاه خدمت‌رسانی به مردم و اینکه محرومیت فرهنگی نیز باید در اولویت کارهای کمیته امداد باشد پرداخت.

وی با اشاره به اینکه انسان باید قدردان نعمت‌های الهی باشد تاکید کرد:‌ همه ما در هر مسئولیتی، مشمول نعمت‌های الهی هستیم که باید بدانیم این نعمت‌ها از طرف خدای متعال است و قدردان این نعمت‌ها باشیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) واقعا نعمت بزرگ الهی است که نصیب هرکسی نمی‌شود که به افراد محروم و فقرای شیعه رسیدگی کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز غیر از آن کمیته‌ای است که در اوایل انقلاب تشکیل شد خاطرنشان کرد: ما در این ۳۵ سال عمر انقلاب تجربه‌های زیادی کسب کردیم و امروز کمیته امداد از لحاظ پختگی آگاهی و توجه به مقتضیات زمان بسیار بهتر و تأثیرگذارتر فعالیت می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر از سوی کمیته امداد انجام شده است گفت:‌ احیای زکات یکی از کارهای بسیار مهمی بود که کمیته امداد این واجب الهی را احیا کرد.کار  بزرگ دیگری که هنوز در ابتدای راه است و باید ادامه پیدا کند کمک به خیرین مدرسه‌ساز حوزوی است و در مراکزی که به مدارس دینی نیاز داریم کمیته امداد باید به وظیفه خود هم عمل کند.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی فرهنگی بسیار مهم است افزود: کمیته امداد باید در کنار محرومیت‌زدایی مادی و معیشتی از خانواده‌های تحت پوشش محرومیت‌زدایی فرهنگی نیز نماید و ما در حوزه این آمادگی را داریم تا مبلغین و نیروها و طلاب خود را در جهت همکاری برای کارهای فرهنگی و آشنا کردن خانواده‌های تحت پوشش با معارف اهل‌بیت‌(ع) انجام دهیم.

عضوشورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت:امیدواریم که بزودی شاهد این باشیم که خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد علاوه بر اینکه از حیث مادی تامین شده‌اند از حیث معنوی و فرهنگی نیز تامین باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 10