آیت‌الله العظمی صافی: برنامه های فرهنگی و هنری خلاف شرع برچیده شود

متأسفانه برخی برنامه ها که به عنوان تجلیل از هنر انجام می شود، خلاف احکام الهی است و باید برچیده شود. هنری که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج می کند، باید هنر اسلامی باشد.  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، در دیدار مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت مسأله فرهنگ که زمینه ساز هدایت و راهنمایی جامعه است، گفتند: در اسلام، مسأله ای بالاتر از هدایت مردم و راهنمایی جامعه و نیز حفظ دین مردم و جامعه نیست.

ایشان با اشاره به پسوند اسلامی برای اداره فرهنگ و ارشاد، ادامه دادند: فرهنگ و ارشاد خوب است، اما کدام فرهنگ و ارشاد؟ عنوان شما فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یعنی باید بر اجرای دقیق احکام اسلام در برنامه هایتان پافشاری کنید و نگذارید خدای ناکرده خلاف شرعی در برنامه هایتان پیش آید که اگر این طور انجام وظیفه کنید، خیلی مشکلات ما حل خواهد شد.

معظم له با تاکید بر لزوم تقیّد و تعهّد دست اندرکاران فرهنگی، بیان داشتند: باید کسانی که متصدّی کارهای فرهنگی می شوند، مقیّد به اجرای تام و کامل احکام شرع مقدس باشند تا اهدافشان یعنی هدایت و امر به معروف و نهی از منکر جامعه محقق شود.

حضرت آیت الله صافی همچنین با انتقاد از اجرای برخی برنامه های خلاف شرع در جامعه، یادآور شدند: متأسفانه برخی برنامه هایی که به عنوان تجلیل از هنر انجام می شود، خلاف احکام الهی است و باید برچیده شود. هنری که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج می کند، باید هنر اسلامی به معنای هنری که شعائر مقدس اسلام را ترویج کند، باشد.

این مرجع تقلید خطاب به مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کردند: وظیفه ای که به شما محول شده، بسیار سنگینی است که باید با استعانت از خداوند متعال و حضرت ولی عصر(عج) و سعی و تلاش و درایت، آن را به نحو احسن انجام دهید.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: انشاءالله بتوانید در جهت تحقّق اهداف اسلامی پیش بروید و فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تحوّلی در سایر استان ها هم ایجاد نماید و تمام زحمات و خدماتی که انجام می دهید، با هدف جلب رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد که اگر غیر این شد، هیچ ارزشی ندارد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین ایزد پناه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارشی از فعالیت ها و برنامه ها این اداره کل ارائه داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 12