عدم درک متقابل زن و شوهر، استحکام خانواده ها را تهدید می‌کند

  کارشناس حوزوی امور خانواده گفت:عدم درک متقابل ، شناخت و شناسایی ریشه های تفاهم ، بین زن و شوهر استحکام خانواده ها را تهدید می کند.
عدم درک متقابل زن و شوهر، استحکام خانواده ها را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام دهنوی، در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نورقم با اشاره به ویژگی های متضاد زن ومرد افزود: خدای متعال با توجه به نقش زن و مرد، روحیات ویژه ای را در نهاد هریک قرار داده است.

این کارشناس مشاور خانواده تصریح کرد: شدت عواطف در زنان و کمرنگ بودن روحیه عاطفه در مردان یکی از بارزترین ویژگی های متضاد بین زن و مرد بشمار می رود که این عنصر عاطفه در زنان بخاطر پرورش فرزند و ایجاد کانون گرم خانواده است .

حجت الاسلام دهنوی اضافه کرد : برخی از ویژگی های زنان در خانه موجب شناخت و درک از هم  دیگر بوجود می آید که یکی از آنها ابراز محبت بیش از حد خانم ها به اعضای خانواده خود و یا شو هر و فرزندش است .

وی با بیان اینکه برای تفاهم و درک متقابل زن و شوهر از یکدیگر باید باهم صمیمی باشند افزود: شدت علاقه زن به پدر و مادر برخی مواقع موجب می شود شوهر بدون در نظر گرفتن روحیه زنانه  ، بلافاصله بگوید پدر ومادرت را به شوهرت ترجیح می دهید ، که در این صورت باید خانم ها در کنار محبت پدر و مادر اولویت را در محیط خانه به محبت کردن به شوهرش بگذارد .

حجت الاسلام دهنوی در بخش دیگری از  سخنان خود خاطر نشان کرد: از دیگر ویژگی های متضاد خانم ها اهل کلام و صحبت کردن آنها است در حالی که مردان با سکوت بیشتر عمر خودشان را می گذرانند .

وی افزود:زن و شوهر باید با شناخت روحیات، همدیگر را درک کنند، مرد باید بداند که خصوصیات زن زیاد حرف زدن می باشد، اگر مشکلی برایش پیش آمدباید حرف بزند تا سبک شود در مقابل هم زن باید سکوت شوهرش را درک کند.

 

 

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 18