انتقاد مدیر حوزه های علمیه از اظهارات رییس جمهور درباره فرهنگ

 آیت الله حسینی بوشهری
مدیر حوزه های علمیه از برخی اظهارنظرهای ندانسته در حوزه مسائل فرهنگی انتقاد کرد و گفت: من تعجب می کنم که بعضی از بزرگواران گاهی اظهار نظر می کنند که ما فرهنگ را به مردم واگذار کنیم چراکه مردم خود سره را از ناسره تشخیص می دهند! این چه ادبیاتی است؟

در آستانه میلاد کوثر اهلبیت،صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، نیروهای کادر و وظیفه تیپ ۸۳ روحانیون تبلیغی رزمی امام جعفر صادق(ع)، با مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دیدار کردند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در رابطه با مناسبت این ایام خجسته ،اظهار داشت: پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه وآله ،در باره فاطمه سلام الله علیها می فرماید:ان الله یغضب لغضبک ویرضی لرضاک ،فاطمه جان!غضب تو عین غضب خدا ورضایت تو عین رضایت پروردگار است.واین بالاترین مقامی است که برای یک انسان قابل تصور است.

وی در ادامه جایگاه برجسته تیپ امام جعفر صادق علیه السلام را خاطر نشان کرد واظهار داشت:انصافا تیپ ۸۳ هم در طول دوران دفاع مقدس در اعزام طلاب به جبهه ها نقش آفرین بود؛ وهم بعد از آن در برنامه ریزیهایی که داشته ،انصافا نقش آفرین بوده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود نعمت رهبری انقلاب را متذکر شد و اظهار داشت: نعمت رهبری عزیز انقلاب مان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، از آن سرمایه های بزرگ انقلاب ماست؛ از آن مواردی است که حتی کسانی که در آن روز از ما بیشتر در میدان کار بودند، باور نمی کردند بعد از رحلت امام رضوان الله تعال علیه شخصی زمام امر امت اسلامی و جامعه  را عهده دار شود با این همه جامعیت؛ در هر عرصه ای که ورود پیدا می کنند، مخاطبان متخصص در آن عرصه را دچار بهت وناباوری می کنند؛ این همه اشراف، این همه دانش وآگاهی از کجا؟!

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه موضوع فرهنگ را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: اگر نظام اسلامی ما بخواهد در ابعاد سیاسی،اقتصادی و اجتماعی پیشرفت کند، راهی نیست جز اینکه فرهنگ را زیر بنا قرار بدهیم؛ اگر فرهنگ را از ما گرفتندوما دچار یک نوع بی تفاوتی واباحی گری،تسامح وتساهل شدیم، جامعه ما ره به جایی نخواهد برد.

وی افزود: من تعجب می کنم که بعضی بزرگواران گاهی اظهار نظر می کنند که ما فرهنگ را به مردم واگذار کنیم؟!مردم خود سره را از ناسره تشخیص دهند!این چه ادبیاتی است؟با این حجم تبلیغاتی که دشمنان راه انداخته اندواز طریق تحمیل فرهنگی،تخریب فرهنگی و تسلیم فرهنگی ،هر روز ارزشهای ما را ضد ارزش وضد ارزشها را به عنوان ارزش جا می اندازند،ما چگونه می توانیم دست روی دست بگذاریم و فرهنگ را به خود مردم واگذار کنیم؟

آیت الله حسینی بوشهری در پایان،با اشاره به حدیث “من استواه یومان فهو مغبون”در جهت تحقق پیشرفت روز افزون و تکامل روحی و معنوی، تذکراتی ارائه داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 8