حوزه‌ بیمه‌کننده مردم در مقابل شبهات است

  حضرت آیت الله سبحانی، حوزه‌های علمیه را بیمه‌کننده مردم در مقابل شبهات دانسته و گفتند: دشمنان تلاش دارند تا از طریق جنگ نرم و سست کردن اندیشه‌های دینی جوانان، پایه‌های نظام اسلامی را سست کنند. این مرجع تقلید، در دومین گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تخصصی کلام اسلامی حوزه، در مدرسه امام صادق(ع) قم با اشاره به موفقیت‌های این مرکز، گفتند: بنای این مرکز با اخلاص نهاده شده و تاکنون با عنایات خداوند، ثمرات خوبی داشته است و اکنون با فارغ‌التحصیلان و دانش آموختگان سطح ۴، ثمره آن به بار نشسته است.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به بروز و ظهور فرقه‌های انحرافی در دهه‌های اخیر، ابراز داشتند: قبل از سال ۱۳۲۰، محیط آرامی در فضای عقیدتی کشور حاکم بود، ولی پس از آن با ظهور و بروز جریان‌های فکری مختلف از جمله توده‌ای ها، خلقی‌ها، بهایی‌ها و گروه‌های مسیحی، فضا ناآرام شد.

ایشان افزودند: با مقایسه کتاب‌های کلامی قبل و بعد از سال ۱۳۲۰ مشاهده می‌شود که علما پس از بروز شبهات کلامی جدید، وارد میدان شده اند. بنابراین کتاب های کلامی بعد از سال ۱۳۲۰ کامل تر و پخته‌تر و مطابق با نیازهای روز هستند.

معظم له با اشاره به هجمه های دشمنان، یادآور شدند: پس از آن که دشمنان انقلاب اسلامی نتوانستند در عرصه نظامی بر ما فائق آیند، تلاش دارند تا از طریق جنگ نرم و سست کردن اندیشه‌های دینی جوانان، پایه‌های نظام اسلامی را سست کنند و این مسئله ما را مجاب می‌کند که جدی تر و آگاهانه‌تر وارد عرصه شویم.

ایشان با اشاره تخصصی شدن مسائل کلامی، خاطرنشان کردند: با توجه به گستردگی نیاز به مباحث کلامی و تخصصی شدن مباحث، لازم است رشته‌های تخصصی کلام به صورت گرایشی و در شاخه‌های مختلف از جمله وهابیت و مسیحیت ایجاد شود، چرا که امروزه شاهد تبلیغ گسترده وهابیت و جریان‌های مسیحی در رسانه‌های مختلف هستیم.

این مرجع تقلید، حوزه‌های علمیه را بیمه‌کننده مردم در مقابل شبهات دانسته و گفتند: لازم است مراکز تخصصی کلام با توجه به نیازهای مناطق مختلف کشور ایجاد شوند.

ایشان همچنین با اشاره به نزدیکی منطقه کیش به کشورهای عربی و فعالیت گسترده وهابیت در آن منطقه، گفتند:  موسسه امام صادق(ع) برای راه‌اندازی مرکز تخصصی کلام در آن منطقه، اعلام آمادگی می‌کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 11