نگران اختلاف گروه های سیاسی هستم/ عمر ۳۵ ساله انقلاب با وجود توطئه های دشمنان شبیه معجزه است

آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن ابراز نگرانی از اختلافات گروه های سیاسی، بر ضرورت وحدت و همدلی جناح های مختلف تاکید کرد و از مسؤولان کشور نیز خواست مشکلات اقتصادی و فرهنگی را با تدبیر حل کنند.
 حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی  در دیدار دبیرکل و شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) توجه به علم را یک اصل مهم در دین مبین اسلام و مکتب تشیع دانست.
وی با بیان این که تحصیل تمام علومی که نیاز جامعه به آن وابسته است، واجب کفایی به شمار می آید، ابراز داشت: در دنیای امروز جوامعی که در علوم مختلف پیشرفت داشته اند داعیه حکومت بر همه دنیا را دارند و این وظیفه ما را سنگین تر می کند.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که هیچ فاصله ای بین حوزه و دانشگاه نمی بینیم، گفت: دشمنان ما همواره اصرار داشته اند که بین دانشگاه و حوزه های علمیه تضاد ایجاد کنند و آنها را به جان هم بیندازند و با پیروزی انقلاب هم ارتجاع سرخ و سیاه را مطرح کردند.
شرایط فعلی کشور خطیر، پیچیده و حساس است
این مرجع تقلید شرایط فعلی کشور را خطیر، حساس و پیچیده عنوان کرد و گفت: از نظر خارجی هر روز دشمنان ما بهانه تازه ای می گیرند و اگر یک مساله را حل کنیم بهانه ای دیگر می گیرند، امیدواریم مذاکرات به جایی برسد اما نباید مطمئن باشیم و خود را از فریضه های دیگر و وظایفی که در قبال آن داریم غافل کنیم.
وی با بیان این که در داخل نیز مشکلات اقتصادی و فرهنگی غوغا می کند، گفت: ریشه مشکلات اقتصادی از سویی تحریم ها و فشارهای خارجی و از سویی دیگر اشتباهاتی بود که در گذشته انجام شد و کشور را در یک چالش برد، ان شاءالله که سؤ نیت نداشته اند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مشکلاتی نیز از ناحیه خود مردم وجود دارد که متاسفانه برخی بی انصافی می کنند و بی جهت اجناس را بالا می برند و بر مشکلات اقتصادی می افزایند.
مشکلات اقتصادی را باید با تدبیر حل کنیم
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و باید مشکلات اقتصادی را با تدبیر حل کنیم، گفت: مشکلات اخلاقی در زمان ما عوامل و سرمنشا های بسیاری پیدا کرده است،۹۰ درصد ماهواره ها در خوشبینانه ترین فرض دعوت به فساد می کنند و متاسفانه با گسترش فناوری های روز نشر فساد امکان بیشتری پیدا کرده و همین تهدیدی جدی برای جوامع و خانواده ها است؛ شبهه افکنی دشمنان علیه اصل دین و اعتقادات مذهبی نیز در جای خود قابل بحث است.
نامگذاری امسال بسیار هوشمندانه انجام شده است
این مرجع تقلید نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب را بسیار هوشمندانه توصیف و تصریح کرد: باید مسائل و مشکلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی را در کنار هم با عزم ملی و مدیریت جهادی حل کنیم.
این مرجع تقلید تصریح کرد: امیدواریم همه دست به دست هم دهیم تا پایان سال بتوانیم نتیجه بگیریم و شعار سال را به واقعیت برسانیم.
آیت الله مکارم شیرازی مشکل تورم در کشور را جدی عنوان و اضافه کرد: اگر مساله هدفمندی و قیمت حامل های انرژی مجلس و دولت به صورت جدا و غیر همزمان مورد اصلاح قرار می گرفت بهتر بود؛ اما به هر حال هیچ چیز در زندگی بن بست ندارد و می توان مشکلات را با اخلاص، درایت و اخلاص و وحدت حل کرد.
عمر ۳۵ ساله انقلاب با وجود توطئه های دشمنان شبیه معجزه است
وی با تاکید بر این که باید جلوی حالت انفعالی و یاس و نا امیدی در جامعه را بگیریم، گفت: باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد چراکه همه مشکلات قابل حل است و ما مشکلاتی سخت تر از مشکلات کنونی را پشت سر گذاشته ایم و عمر ۳۵ ساله انقلاب با وجود توطئه های دشمنان شبیه معجزه است.
وی خواستار حفظ وحدت نیروهای داخلی شد و با بیان این که من نگران اختلاف جناح ها و گروه ها هستم، ابراز داشت: در حالی که دشمنان همه را می کوبند باید وحدت داشته باشیم، انصاف نیست که اختلاف داشته باشیم. اختلاف سلیقه ها نباید به جنگ، نزاع و مخالفت تبدیل شود.
این مرجع تقلید با اشاره به شعار اعتدال، گفت: در هر جامعه ای تندروهایی هستند اما اگر اکثریت جامعه به سمت اعتدال بروند تندروها منزوی می شوند و نمی توانند کاری از پیش ببرند؛ از این رو باید در همه مسائل اعتدال داشته باشیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که همه باید به اصول اسلام پایبند باشند، گفت: آنچه تا امروز کشور ما را سرپا نگاه داشته ارزش های دینی و اسلامی بوده است و آنچه ما را در برابر دشمنان حفظ می کند پایبندی به اصول اسلام است.
آمریکا از بسیجیان جان برکف و شهادت طلب ایران در هراس است

این مرجع تقلید ابراز داشت:  اگر نیروی مذهبی در جوانان ما نبود آمریکایی ها بارها به ما حمله کرده بودند، ترس آنها از بسیجیان جان برکف است که از مرگ نمی ترسند، سربازان آمریکایی ها گرفتار بیماری های روانی می شوند و خود کشی می کنند، اما رزمندگان ما این گونه نیستند و باید بیش از پیش باورهای ایمانی و اعتقادی جامعه را تقویت کرد و اگر در این عرصه ضعف پیدا کنیم آینده ما خطرناک خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 7 =