جهاد یک امر همگانی است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: جهاد یک امر همگانی است.

خبرگزاری فارس: جهاد یک امر همگانی است

از مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده در نشست بنیاد اندیشه‌های راهبردی موج که بعد از ظهر امروز در منزل شهید نقی‌زاده برگزار شد با اشاره به اینکه در جامعه مدیریت اسلامی وجود دارد، اما مدیریت در شاخه‌های اقتصادی، نظامی، اجتماعی و… هنوز رنگ اسلامی و جهادی به خود نگرفته است، اظهار داشت: موضوع مدیریت جهادی یک موضوع انتزاعی نیست؛ بلکه از دیرباز این بحث در صدر اسلام در دوره‌های مشروطه، در دوران قبل از انقلاب و نیز بعد از انقلاب وجود داشته است که نمونه‌های اخیر آن شهادت اندیشمندان هسته‌ای و نظامی ما بوده است.

وی ادامه داد: در مدیریت جهادی ناامیدی وجود ندارد، چراکه در زمان پاسخگویی در جهان آخرت، این عزیزان (شهدای هسته‌ای) برای ما حجت کامل است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس خاطرنشان کرد:‌ در مسیر هر انقلاب سختی‌ها و مشکلاتی وجود دارد که بحث استقامت را معنادار می‌کند و مردم آن را درک خواهند کرد.

قاضی‌زاده با ذکر مثالی از حکومت داود و سلیمان نبی (ع) در زمان جالوت، عنوان کرد: مدیریت جهادی دارای چهار خط و مؤلفه است که افراد باید از چهار مؤلفه عبور کنند و در هیچ یک توقف نداشته باشند.

وی، مدیر جهادی را کسی عنوان کرد که دنیا را در پیش چشمانش ناچیز و بی‌ارزش بخواند و در فکر و عمل، آخرت را در جلوی چشمانش ببیند و براساس داشته‌هایش درگیر هیاهوهای اجتماعی نگردد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، پاک بودن و فرمانبری را دو جنبه جهاد دانست و یادآور شد:‌ در نظام اسلامی افرادی با شعار بالا آمدند، اما در عرصه عمل تغییر کردند، در نظام اسلامی مسئله اسلام تشکیل، اما اقتصاد و فرهنگ اسلامی تشکیل نشده که پیاده‌سازی این دو مؤلفه زیر نظر اسلام باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قاضی‌زاده اضافه کرد: جهاد یک امر همگانی است و منوط به ارگان خاصی نیست، وظیفه مجلس در حوزه کلان و کلی کشور، تصویب سیاست‌‌گذاری‌های کلان و سپس رصد تحقق آنها است که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، مجلس در این موضع حرکت و کار می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پایان تبلیغات و فرافکنی عده‌ای در بدنه نظام را انسداد سیاسی خواند و ابراز داشت: نباید بگذاریم این انسداد در نظام اسلامی ما ایجاد شود؛ مجلس شورای اسلامی کار خود را با جدیت تمام انجام خواهد داد. نمونه‌ آن کارت زرد مجلس به انتصابات وزیر آموزش و پرورش است؛ در مجموع فضای مجلس جهت رسیدگی به امور فضای خوب و مناسبی است.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 12