اقتصاد مقاومتی در گرو تلاش و ابتکار کارگران است

سامرا به عنوان یک جزء لاینفک عتبات برای ما مطرح است

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب زیر بنای اقتصاد را نیروی کار و ابتکار کارگر دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر کار و نیروی کار است.

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به جایگاه کارگر و ضرورت گرامی داشت روز یازدهم اردیبهشت اظهار داشت: در منطق اسلام هر روز، روز کار و روز کارگر است و پیامبر اکرم(ص) عظمت والا برای کار و کارگر قائل شد و این محدود به یک زمان خاص و محدود نیست.

وی ادامه داد: کارگر بنیان و اساس اقتصاد در یک جامعه و کشور است و او وابسته و صدقه خور دیگری نیست چرا که با همت ترین عنصر کشور است زیرا با قدرت و زور بازوی خود ارتزاق می کند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه مقاوم سازی اقتصاد است و اقتصاد مقاومتی یعنی در مقابل دشمنی که  توان مقابله نظامی با مردم را ندارد و تمام سیاست هایش شکست خورده است نتواند با تهاجم اقتصادی سفره مردم را هدف قرار دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب زیر بنای اقتصاد را نیروی کار و ابتکار کارگر دانست و تصریح کرد: سه مؤلفه از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر کار و نیروی کار است.

وی با بیان این که اولین مؤلفه تکیه بر ظرفیت های داخلی است و اولین ظرفیت داخلی نیروی انسانی و ابتکار و استعدادهای ها است، ادامه داد: مؤلفه دوم رویکرد جهادی در عرصه مدیریت وکاراست.

وی افزود: مؤلفه سوم مردم محوری است بار اقتصاد باید بردوش مردم باشد و در هشت سال دفاع مقدس این تجربه را کرده ایم وقتی مردم وارد جبهه شدند در اولین عملیات دشمن را مجبور به عقب نشینی  کردند.

ویبا بیان این که اقتصاد مردم محوربر دوعنصر کارگر و کارآفرین است، تصریح کرد: این دو باید کشور را از هر نوع وابستگی نجات دهند و در فرهنگ اسلام سرمایه دار نداریم آنچه هست کارآفرین است.

تفاوت سرمایه دار با کارآفرین

وی اظهار داشت: تفاوت سرمایه دار با کارآفرین تفاوت یک فرهنگ، هدف گذاری و سیاست گذاری است زیرا کارآفرین فقط به تجارت وسود خود نمی اندیشد بلکه به بی نیازی کشور از وابستگی و تولید کار و ابزار تلاش می اندیشد و مردم مقاوم را مقاوم تر می کند و ثروتش را در معرض قرار می دهد.

 وی در خطبه اول  نماز جمعه هم به ادامه مباحث سبک زندگی با موضوع تبیین چالش های خانواده وبیان دیدگاه اسلام برای حل مشکلات جوانان پرداخت و اظهار داشت: ازدواج یک نیاز طبیعی است که جوان را وادار به تشکیل خانواده می کند.

 وی با بیان این که آمار طلاق در زندگی های تازه تشکیل شده در کشور ما بالا است در سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ درصد طلاق های صورت گرفته بین زوج های جوان بوده است، تصریح کرد: ولی اگر رویکرد سبک زندگی اسلامی در ازدواج و تشکیل خانواده را رعایت می کردیم ۵۰ تا ۶۰ درصد از آمار طلاق کاسته می شد.

 افزایش آمار طلاق در کشور

 آیت الله علم الهدی گفت: امروز در یک فضای آزاد و خودسرانه یک پسرو دختر غیر مجرب و بدون تجربه با هم آشنا می شوند و تصمیم گیری درهمان عرصه محقق می شود گرچه درست است که هرکس شریک زندیگیش را باید خودش انتخاب کند ولی چگونه انتخاب کردن مهم است وعاقلانه نیست که فقط با گرایش جنسی این اتفاق صورت گیرد.

 وی افزود: ازدواج تشکیل یک سازمان و مدیریت و دستگاه جامعه سازانسان های آینده است و سعادت و نیک بختی انسان هایی به این مدیریت وابسته است واین با جفت گیری حیوانات متفاوت است و نمی شود درحاشیه خیابان یا سر کلاس درس انتخاب کرد.

 امام جمعه مشهد تاکید کرد: والدین که زحمات فراوانی برای فرزندان خود متحمل شده اند نباید به راحتی حاصل زحمات خود را به سرعت از دست دهند آنها نباید غفلت ورزند و فرزندان خود را در این نقطه عطف رها سازند و درازدواج فرزندان خود دقت کافی را انجام دهید زیرا عدم ارزیابی اولین و بزرگترین چالش در مسئله تشکیل خانواده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 8