مأموریت «آشنا» برای تجدید نظر در مصوبه مهندسی فرهنگی/ از ناحیه واردات فرهنگی آسیب خورده‌ایم

خبرگزاری فارس: مأموریت «آشنا» برای تجدید نظر در مصوبه مهندسی فرهنگی/ از ناحیه واردات فرهنگی آسیب خورده‌ایم
حدادعادل در نشست جامعه اسلامی مهندسین عنوان کرد
مأموریت «آشنا» برای تجدید نظر در مصوبه مهندسی فرهنگی/ از ناحیه واردات فرهنگی آسیب خورده‌ایم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: ما از ناحیه واردات فرهنگی در طول ۲۰ سال اخیر به کلی آسیب خورده‌ایم و دشمن با ایجاد شبکه‌های فارسی‌زبان ضد انقلاب و خلاف اخلاق به شکستن حریم‌ها و از بین بردن بنیان خانواده روی آورده است.

غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری  در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، به موضوع شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ و با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری کردند که درباره این عنوان صحبت‌های زیادی می‌شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس به موضوع مهندسی فرهنگی اشاره و تصریح کرد: رهبر انقلاب سال‌ها پیش عنوان مهندسی فرهنگی را مطرح کردند و امسال را سال فرهنگ و اقتصاد نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به مهندسی فرهنگی یادآور شد: از سال‌ها پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع جدی گرفته شد و کارگروهی دبیرخانه مأمور بررسی آن بود که مدتی مسؤلیتش را آقای فانی وزیر فعلی آموزش و پرورش برعهده داشت که بعد از چند سال جای خود را به فرد دیگری داد.

حداد عادل با بیان اینکه مطالب مفصلی تحت عنوان «مهندسی فرهنگی» تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده است، گفت: شورا طی جلسات طولانی در این زمینه بحث کرده و اسناد مفصلی به تصویب رسیده است؛ در دولت فعلی آقای آشنا مأموریت یافت نظر عده‌ای دیگر را دریافت و در این مصوبه تجدیدنظر کنند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: شورا در زمان ریاست آقای احمدی‌نژاد کارهایی را کرده که تردیدهایی در ذهن آقای روحانی وهمکارانش وجود دارد و احتمالاً دوباره مهندسی فرهنگی در شورا به بحث گذاشته شود.

وی در ادامه تأکید کرد: مراد مقام معظم رهبری از مهندسی فرهنگی این است که این افرادی‌که دور یک میز در شورای انقلاب فرهنگی نشسته‌اند باید با محوریت رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است به نحوی کار کنند که هم‌افزایی داشته باشند.

حدادعادل با اشاره به وظایف خانواده، آموزش و پرورش و صدا و سیما تأکید کرد: باید وظایف این نهادها با یکدیگر هماهنگ باشد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی ما نظام‌مند نیست، افزود: مقصود مقام معظم رهبری نیز ازمهندسی فرهنگی نظام‌مند بودن فعالیت‌های فرهنگی در کشور است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد فرهنگستان زبان و ادب فارسی یادآور شد: یکی از سرمایه‌های فرهنگی ما زبان فارسی است و فرهنگستان نیز که بنده مسئولیت آن را برعهده دارم یک دستگاه علمی است و دارای استادان درجه اول زبان فارسی بوده که عضویت در آن مدام‌العمر است.

حداد عادل با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی قانونی دارد که بر اساس آن هیچ مسئولی حق ندارد از الفاظ خارجی که معادل فارسی دارد، استفاده کند، یادآور شد: متأسفانه ما در برخی موارد شاهد این امر نیستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب فرهنگی از سال ۵۹ مطرح شد، گفت: در حالیکه مسئله فرهنگ برای ما بسیار مهم بوده برای طرف مقابل هم اصل به شمار می‌رفته است. با این تفاوت که او مهندسی کرده اما ما نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما یارانه دریافت می‌کنید و در این مرحله انصراف داده‌اید، یادآور شد: بنده در دور اول هم دریافت نمی‌کردم که الآن بخواهم انصراف بدهم.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مهمترین آسیب فرهنگی را در چه می‌دانید، گفت: جامعه‌ای که در آن فقر وجود داشته باشد به فرهنگ متعالی دست پیدا نخواهد کرد، چرا که مشکلات اقتصادی با خود فساد و اعتیاد را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: ما از ناحیه واردات فرهنگی در طول ۲۰ سال اخیر به کلی آسیب خورده‌ایم و دشمن با ایجاد شبکه‌های فارسی‌زبان ضد انقلاب و خلاف اخلاق به شکستن حریم‌ها و از بین بردن بنیان خانواده روی آورده است.

وی اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند در واقع خطر را دیده بودند اما متأسفانه عده‌ای حتی نخواستند این کلمه را به زبان آورند، اینها آسیب ماست.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی درباره ویژگی‌های مدیر جهادی خاطرنشان کرد:‌ مدیر جهادی حتماً باید شأن و فکر فرهنگی داشته باشد و مدیر جهادی باید یک فرد فرهنگی نیز باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود آرایش آینده مجلس تغییر خواهد کرد و اصولگرایان تندرو جای خود را به طرفداران دولت یا اصلاح‌طلبان می‌دهند، گفت: همین تجربه انصراف از یارانه نشان داد خیلی هم نمی‌شود پیش‌بینی داشت و با قطعیت سخن گفت. وضع امروز ما از بعد از سال ۷۶ بدتر نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11