اقتصاد مقاومتی با بی عرضگی و اختلاس محقق نمی‏‎شود

IMAGE633933768234022500
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی با فرهنگ قرآنی محقق می‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی با بی عرضگی و اختلاس محقق نمی‏‎شود.

حضرت آیت‎الله‎‏ عبدالله جوادی آملی اساتید و کارشناسان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به روایات خادمان قرآن را دریافت کننده بالاترین نعمت‌های الهی خواند و گفت: پیامبر اسلام فرمودند: زمانی که قرآن در دل فردی جای بگیرد محفوظ می‌ماند.

حضرت آیت‎الله‎‏ عبدالله جوادی آملی با بیان این‌که قلمرو حکومت هر کسی حوزه معرفت او است، ابراز کرد: بسیاری از مردم نمی‌دانند در بهشت چه خبر است از این رو آرزوی آنرا نمی‌کنند؛ انسان باید چیزی را که از خدا می‌خواهد به آن علم داشته باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر این‌که نباید قرآن وسیله کسب قرار گیرد، اظهار کرد: خادمان قرآنی باید قدر کار خود را بدانند.

استاد برجسته تفسیر قرآن با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی با فرهنگ قرآنی محقق می‌شود، افزود:‌ فرهنگ کار مورد تأکید قرآن قرار گرفته و این کتاب آسمانی ما را به کار، تلاش و کسب توصیه کرده است.

وی با اشاره به آیات قرآن یکی از اصول مقاومت را قیام دانست و گفت: اگر یک ملت بخواهد قیام کند و عزیز هم باشد باید دستش در جیبش خودش باشد؛ فقیر توان مقاومت کردن ندارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که اقتصاد مقاومتی با بی عرضگی و اختلاس محقق نمی‏‎شود، ابراز کرد: وقتی از منابع خدادادی خود استفاده نمی‌کنیم و به بهانه تحریم از کشورهای دیگر برخی اجناس را وارد می‌کنیم قیمت‌ها در کشور افزایش می‌یابد و این مسأله ربطی به تحریم ندارد بلکه از بی عرضگی خودمان است.

استاد برجسته تفسیر قرآن بیان کرد: متأسفانه برخی قرآنی سخن می‌گویند اما قرآنی عمل نمی‌کنند.

وی بر ضرورت تقویت روحیه کار و تلاش در میان تأکید کرد و با بیان این‌که مردم را باید اکرام کرد نه اطعام، گفت: با نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش می‌توانیم قدرتمند شویم چون مسائل اقتصادی ستون یک ملت است.

حضرت آیت الله جوادی آملی عمل به اسلام را سبب موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف خواند و افزود: با عمل به اسلام تحریم‌ها هیچ ضربه‌ای به ما نخواهد زد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 4 =