نظام به همکاری صاحب‌نظران حوزه نیازمند است

vaez_l_136780[1]

نماینده ولی فقیه در خراسان: همکاری حوزه های علمیه و متفکران حوزوی با دستگاه اجرایی و نظام یک ضرورت و نیاز است.

آیت الله واعظ طبسی در مراسم تجلیل از برترین ها و ممتازین حوزه علمیه خراسان در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، کار، تلاش، فعالیت و عمق بخشیدن به اطلاعات علمی برای تربیت خود و جامعه را پیام این مراسم دانست.

وی در ادامه روزهای ماه رجب را ایامی بسیار مبارک دانسته و با بیان این که امیدواریم این ماه، زمینه ای برای ورود موفق به ماه رمضان باشد، ابراز کرد: باید نسبت به اخلاق و رفتار توجه داشته باشیم و زبان، گفتار، رفتار، تلاش علمی -آموزشی و پژوهشی و… مقدمه ای برای رشد و تعالی روحی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان، تجهیز به سلاح علم و دانش و مبلغ دین شدن و در عین حال عدم توان برای رساندن پیام اسلام به دنیا و آشنا کردن مردم با معارف اهل بیت (علیهم السلام)  از جمله تأکیداتی دانست که باید نسبت به آن توجه کرد.

وی با اشاره به دو مناسبت روز کارگر و معلم، خود را با این دو عنوان همراه دانسته و گفت: کار یدی و فکری دو نوع کار است اما فعالیت فکری مهمتر است؛ اهل فکر، می‌اندیشند که چگونه برای پایداری، عزت و افتخار انقلاب اسلامی کار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از کارگران، به اهمیت کار معلمان اشاره و خاطرنشان کرد: انتخاب اساتید و معلمان دارای فکر و انگیزه برای نسل آینده کشور از امور مهم است.

آیت الله واعظ طبسی با بیان این که نیروی مستعد برخوردار از نبوغ، انگیزه، عشق، آشنای با جهان تشیع و … از نظر مادی هم تامین می گردد، ابرازداشت: نباید استعدادهای برتر به خاطر فشار زندگی و مسائل مالی از بدنه حوزه جدا شوند؛ هرچند به نظرم اینگونه فردی حوزه را ترک نمی‌کند و یا خیلی اندک است.

وی اضافه کرد: طلاب قبل از پیروزی انقلاب، متوجه جایگاه و توجه دنیا به حوزه های علمیه بودند؛ امروز هم باید متوجه هویت و جایگاه خود باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این مطلب که هویت با مادیات سنجیده نمی‌شود، گفت: اگر کسی در آینده خود ابهامی دارد، متوجه جایگاهش نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان با اشاره به این که شکستن جریانی انحرافی، گرایش دیگران به اسلام و … کار بزرگی است که توسط طلاب علوم دینی انجام شده و می‌شود، ابرازداشت: این تاثیرگذاری ها به واسطه جایگاه مردمی و علمی حوزویان است.

وی مثال زد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از برجستگان تربیت یافته حوزه های علمیه‌، نظرات خودشان را در مقابل صاحبان و متخصصان به خوبی ارائه کرده و بیان می‌فرمایند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به لقب باقر العلوم بودن برای امام پنجم شیعیان، درباره تعریف پژوهشگری، ابرازداشت: محقق کسی است که در یک امری تولید علم کند و پژوهش با نفی مسال غیر قابل قبول و ارائه مبانی جدید فکری با پیام اندیشیدن، فکر کردن، کار کردن به همراه تقویت انگیزه‌های معنوی معنا می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بهترین وسیله برای شکست دشمن را رشد و تعالی حوزه علمیه در زمینه های فکری و علمی و تلاش، جهاد، عزم و بی اعتنایی به مسایل مادی و توجه به امور معنوی دانست که باید با همت، اعتقاد، ایمان  و تلاش در این زمینه کار کرد.

وی تصریح کرد: همکاری حوزه های علمیه و متفکران حوزوی با دستگاه اجرایی و نظام یک ضرورت و نیاز است و این امر از صاحب نظران حوزوی درخواست شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که امروز دنیا از قدرت جذب نسل جوان به وسیله حوزه‌های علمیه هراسان است، تصریح کرد: باید از چنین نظام و دولتی اسلامی که شامل همه دولت ها و در رأس آن امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) هستند، حمایت کرد.

آیت الله واعظ طبسی در توصیه به طلاب محقق با بیان این که باید در تحقیق با صبر و دقت کار کرد و هر چه در توان داشت،‌ به کار برد، باتاکید بر نیاز بسیار دنیای امروز، ابرازداشت: جریان های فکری باطل، وهابیت، شبهات و… را باید با اصول و فکر خود پاسخ داد و اسلام واقعی را به دنیا شناساند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که علی رغم کارهای بسیار آستان قدس رضوی، هر روز مسایل حوزه علمیه را پیگیری می کند، یکی از سرمایه های خود را نوکری برای امام رضا (علیه السلام) و تلاش خود را برای نظام و مردم عنوان کرد.

وی تأکید کرده و هشدار داد: مبادا طلاب، حوزه‌های علمیه را در اختیار اندیشه‌های صاحبان فکر سیاسی قرار دهند؛ البته باید با آنها آشنا بود و دوست و دشمن نظام جمهوری اسلامی را شناخت.

نماینده ولی فقیه در خراسان، افزود: باید دقت داشت که دشمنان روی حوزه های علمیه فکر می کنند و برنامه ریزی دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اذعان بر این مطلب که غصه می خورم که نمی توانم در مدارس علمیه حضور یابم، ابرازداشت: طلاب علوم دینی باید متوجه و قدردان لحظاتی باشند که در مدارس حضور دارند.

وی در پایان توصیه کرد: طلاب زیارت امام رضا (علیه السلام) را هر روز انجام دهند و از آن حضرت درخواست عنایات و توجه داشته باشند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۱۲ نفر طلبه برادر و خواهر برتر حوزه علمیه خراسان به نمایندگی از بیش از ۹۰۰ ممتاز و برتر این حوزه تقدیر شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 7