در زمینه تغذیه مردم نیازمند فرهنگ سازی با تکیه بر آموزه های اسلامی هستیم / مال و ثروت کشور نباید به دست مدیران نا لایق سپرده شود

دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مراجع در قم
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر ارتباطات تاکید کرد: در فرهنگ قران، ملت بی ثروت ملتی فقیر که قدرت قیام ندارد معرفی شده است که از ویژگی های اینچنین ملتهایی تملق گویی آنها در برابر قدرتمندان است.

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر ارتباطات، در سخنانی با تاکید بر نقش مردم در استقرار و استمرار نظام اسلامی تصریح کرد: همانگونه که در قران خداوند در مورد نماز نمی فرماید نماز را بخوانید بلکه می فرماید نماز را برپادارید چون نماز را به عنوان ستون معرفی می کند. در خصوص مردم نیز باید آنها را برپاداشت. یعنی مدیران و مسئولین نباید تنها مردمی صحبت کنند بلکه باید در عمل مردم را به پا دارند.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: اگر کسی مردمی حرف بزند و شخصی فکر کند ستون مردم را حفظ نکرده است.

این استاد برجسته حوزه توجه به فرهنگ قرآنی به عنوان پشتوانه فرهنگِ اقتصاد کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: طبق فرهنگ قران، مال و ثروت ستون سیاست و اقتصاد معرفی شده است که نباید آن را به دست مدیران غیر کارامد و نالایق سپرد.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را کریم خلق کرده است و باید با مردم با کرامت برخورد کرد، بیان داشت: در فرهنگ قران، ملت بی ثروت ملتی فقیر که قدرت قیام ندارد معرفی شده است که از ویژگی های اینچنین ملتهایی تملق گویی آنها در برابر قدرتمندان است.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به ظرفیت های بیشمار کشور در بخش های مختلف از جمله دارا بودن نیروی انسانی و جوانان باعزت و جویای کار، خواستار همت بیشتر مسئولین در ساماندهی اوضاع اقتصادی و رفع بیکاری با تکیه بر ظرفیتهای کشور شد.

 

 در زمینه تغذیه مردم نیازمند فرهنگ سازی با تکیه بر آموزه های اسلامی هستیم

دیدار وزیر بهداشت با آیت الله جوادی آملی :
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت تاکید کرد: برخی از طبیبان انسان را تنها یک حیوان ناطق می دانند لذا در برخورد با بیماری ها تنها تفاوت انسان و حیوان را در میزان دارو خلاصه می کنند حال آنکه انسان صاحب روح است و روح است که بدن انسان را اداره می کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت با تاکید بر ایجاد عزم ملی در خصوص تصحیح الگوی تغذیه مردم، تصریح کرد: طبق روایات ائمه بیشترین بیماری های انسان مربوط به تغذیه ناصحیح است که در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی با تکیه بر آموزه های اسلامی و عزم ملی هستیم.
این استاد برجسته حوزه با بیان این مطلب که برخی از پزشکان انسان را تنها یک حیوان ناطق می دانند، اذعان داشت: برخی از طبیبان انسان را تنها یک حیوان ناطق می دانند لذا در برخورد با بیماری ها تنها تفاوت انسان و حیوان را در میزان دارو خلاصه می کنند حال آنکه انسان صاحب روح است و روح است که بدن انسان را اداره می کند.
وی ادامه داد: نیاز بدن را روح رهبری می کند لذا در مواقعی که روح متوجه جای دیگری است نیازهایی همچون گرسنگی و تشنگی کمتر به سراغ انسان می آید. لذا باید یک طبیب محققا ارتباط روح و جسم را درک کند تا آنگاه فلسفه برخی مسائل همچون روزه را بفهمد.
این مرجع تقلید با ارائه پیشنهادی اظهار داشت: باید در یک همایش علمی در خصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان به تبیین جایگاه روح در میزان نیازهای جسمانی انسان پرداخته شود.

ایشان در فراز پایانی فرمایشات خود در خصوص مقام شامخ پزشک فرمودند: طبیبی که به واسطه علم خود در جبهه هاحضور پیدا می کرد و یا امروزه به درد مردم جامعه توجه می کند کاری علماگونه می کند. چنین پزشکی در حقیقت علم دینی را در پزشکی عملی ساخته است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 10