آیت الله نوری همدانی: برخی تصور می کنند در هر شرایطی باید با دشمن مدارا کرد و نرمش نشان داد / انتقاد از انتشار مطالب خلاف واقع از سوی برخی روزنامه ها

نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی تصور نرمش نشان دادن و مدارا کردن با دشمنان در هر شرایطی، را تصوری باطل و نادرست و بر خلاف آموزه های قرآنی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با استناد به آیاتی از قرآن کریم، بر ضرورت مقابله جدی با دشمنان کینه توز دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران تاکید کرد.

وی تصریح کرد: برخی تصور می کنند همواره باید با دشمنان مدار کنیم و از خود نرمش نشان دهیم، در حالی این بر خلاف قرآن و آموزه های دینی است و دشمنان باید غلظت و خشونت ما را درک کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به بیان فلاسفه و حکما درباره شیوه اداره حکومت، تاکید کرد: سیاست مداران باید جامعه را بر اساس عدالت و آموزه های دینی بسازند.

وی با اشاره به تقسیم حکمت به نظری و عملی، یادآورشد: استاد شهید مطهری به هر دو بعد حکمت نظری و عملی توجه ویژه داشتند.

این استاد برجسته حوزه یادآورشد: حضرت آیت الله علامه طباطبایی در تفسیر گرانسنگ المیزان درباره حکمت می گویند هر ملتی یک فرهنگی دارد و بر اساس آن عمل می کنند، اما در اسلام به معنای فرهنگ دینی و الهی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی علم و ایمان را دو بال حرکت انسان دانست و با اشاره به روایتی از حضرت رسول(ص) در مدح و ستایش ایرانیان، گفت: حضرت پیامبر(ص) تاکید کردند اگر علم و ایمان در ثریا هم باشد مردمانی از ایران به آن دست پیدا می کنند

انتقاد آیت الله نوری همدانی از انتشار مطالب خلاف واقع از سوی برخی روزنامه ها 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اصل روشنگری مردم، گفت: باید در این زمینه با علم و بر اساس ایمان و تقوا عمل کرد؛ برخی روزنامه‌ها مطالب خلاف واقع منتشر می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع اظهار داشت: برخی روزنامه‌ها مطالبی خلاف واقع منتشر می کنند، البته در مقابل آنها هستند کسانی که حقایق را می نویسند؛ آگاهی دادن امر مطلوبی است اما باید در این زمینه علم کافی داشت و براساس ایمان و تقوا عمل کرد.

وی رعایت تقوا را بالاترین سرمایه زندگی دانست و گفت: انسان متقی همه چیز دارد و کسی که تقوا را رعایت نمی کند، هیچ ندارد؛ تقوا یعنی همواره مراقب خود باشیم، پیش از آن که حرفی بزنیم یا قدمی برداریم، فکر کنیم و بر اساس قوانین و دستوارت الهی گام برداریم؛ قرآن می فرماید«لِباسُ التَّقْوى ذلِکَ خَیْرٌ».

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بر مبنای آموزه‌های قرآنی با فضیلت‌ترین خصلت‌ها سه چیز است، علم، ایمان و جهاد؛ حضرت علی(ع) می فرماید قیمت هر شخصی به اندازه علم او است.

مطالعه کتاب باید با مشورت علما صورت بگیرد

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت موضوع مطالعه،‌ گفت: کتاب غذای روح است بنابراین همان گونه که برای برنامه غذایی بدن به متخصص مراجعه می کنیم باید برای مطالعه کتاب نیز از علما و فرهیختگان مشورت بگیریم که چه کتاب‌هایی را بخوانیم؛ حداقل در طول ۲۴ ساعت یک ساعت خود را به مطالعه اختصاص دهید.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که پیشرفت علم موجب شناخت بیشتر آیات الهی می شود، ابراز داشت: هر اندازه علم پیش می رود راه خدا شناسی و حق هموارتر می شود؛ همیشه دشمنان اسلام باهم متحد می شوند و علیه مسلمانان نقشه می کشند اما طرفداران حق روز به روز پیشرفت می کنند و ایمان‌شان محکم‌تر می شود.

این مرجع تقلید مردم ایران را باهوش، ‌متعبد و با ایمان خواند و گفت: انقلاب اسلامی ما با این ویژگی‌ها به جز ایران در هیچ کجا امکان به ثمر رسیدن نداشت؛ روایات بسیاری در مدح ایرانیان داریم، از جمله روایت معروفی که پیامبر(ص) فرموند اگر علم در ثریا باشد مردم ایران به آن دست پیدا خواهند کرد، عین همین روایت نیز از رسول خدا(ص) در مورد ایمان ایرانی‌ها وارد شده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 3 =