آیت الله مکارم شیرازی: باید با برنامه ریزی صحیح تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل کرد

آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی فضای مجازی و سایبری را به شمشیر دو لبه تشبیه کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی از فضای مجازی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، کار این ستاد را با ارزش و مهم خواند و گفت: آموزش و پرورش پایه ریز شخصیت نوجوانان و جوانان است و این نهاد یکی از مهم ترین ارکان تربیتی محسوب می شود.

وی گفت: اگر در آموزش و پرورش توجه و عنایت لازم به دانش آموزان نشود ما در مقاطع دیگر دچار مشکل خواهیم شد، عکس این مساله نیز صادق است؛ از این رو شما فعالیت خود را باید عبادت تلقی کنید.

این مرجع تقلید در ادامه فضای مجازی را مهم دانست و گفت: فضای مجازی هم می تواند سازندگی داشته باشد و هم تخریب، اما با توجه به این که بانیان اصلی این فضا هدف شان تخریب فرهنگی است، کار ما مشکل و پیچیده است و تلاش بیشتری را می طلبد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: امروزه ابزار گسترش فساد و ناهنجاری های اخلاقی بسیار گسترش یافته است و فضای مجازی نیز در این بین کاربرد خاصی دارد، ما باید فضای مجازی را به سمت و سوی تعلیم و تربیت صحیح هدایت کنیم و در این راستا باید از راهنمایی ها و هدایت حوزویان و کارشناسان تعلیم و تربیت بهره گرفت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که باید در مقابل این موج و سیلاب عظیم ایستادگی کرد، بیان داشت: برای تحقق این مهم باید یک گروه کارشناسی قوی تشکیل شود تا بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی گفت: نوجوانان و جوانان قلب پاکی دارند و مدیران و مسؤولان ما باید نقش های خوبی برای این قلب پاک بزنند تا جایی برای نقش های بد نماند، تاسیس دفتر همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه اقدام بسیار خوبی بوده است؛ اما به هر حال این میزان نیرو برای این تعداد مدرسه و دانش آموز بسیار کم است و این قبیل برنامه ها باید توسعه پیدا کرده و تقویت شود. در این راستا آموزش و پرورش و حوزه و علما و اساتید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دل بسوزانند تا این کار به موفقیت نزدیک شود.

این مرجع تقلید گفت: صرف بودجه در این عرصه از بسیاری از کارهای دیگر لازم تر و مهم تر است، من از همه افرادی که این برنامه را در دستور کار داشته و دارند تشکر و برای موفقیت آنان دعا می کنم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 3