راه های جذب افراد به نماز

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بهترین راه برای دعوت افراد به نماز را نرم‌کردن دل آنها دانست و گفت: برای دعوت به نماز باید دل افراد به ویژه جوانان را نرم کنیم و این امر محقق نمی‌شود مگر با شمردن نعمات خداوند و توجه‌دادن افراد به این نعمات.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور شامگاه چهارشنبه در نخستین همایش علمی کاربردی مدیران اجرایی شبکه ملی امین که در سالن مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد به تبیین برخی از آثار و فواید نماز پرداخت.
وی با بیان این‌که نماز همچون آمپولی است که هم به زمین فرو می شود و هم به آسمان، افزود: نماز آیات در هنگام زلزله خوانده می‌شود و نماز باران هم برای فرو ریختن باران از آسمان قرائت می‌شود.
رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: نماز نعمتی است که از هنگام تولد فرد تا هنگام مرگ او وجود دارد، وقتی فرد به دنیا می آید در گوش او اذان و اقامه می‌گویند و جمله «حی علی الصلاه» هم در اذان و هم در اقامه وجود دارد و هنگامی هم که فرد می‌میرد بر بدن او نماز می خوانند و بعد دفن می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این‌که نماز قبل از اسلام نیز بوده است و مخصوص اسلام نیست، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده است که خداوند به حضرت ابراهیم(ع)، شعیب(ع)، موسی(ع) و عیسی(ع) نیز دستور نماز داده است.
وی نماز را مهر قبولی اعمال برشمرد و بیان داشت: نماز مثل تمبر است و همان‌گونه که نامه بدون تمبر ارزش ندارد، اعمال انسان نیز بدون نماز بی‌ارزش بوده و قابل قبول نیست.
این مفسر قرآن کریم با بیان این‌که نماز علامت قبولی اعمال و عبادات است، افزود: همه اعمال ما بندگان با نماز سنجیده می‌شود و اگر نماز ما مورد قبول خداوند واقع شود، اعمال ما نیز مورد قبول واقع می‌شود.
وی بهترین راه برای دعوت افراد به نماز را نرم‌کردن دل آنها دانست و گفت: برای دعوت به نماز باید دل افراد به ویژه جوانان را نرم کنیم و این امر محقق نمی‌شود مگر با شمردن نعمات خداوند و توجه‌دادن افراد به این نعمات.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه به تبیین برخی نعمات خداوند در بدن مخلوقات پرداخت و یادآور شد: خداوند در این دنیا هر چیزی را براساس قانون و قاعده آفریده است و هیچ نعمت خداوند بی حکمت نیست.
وی با بیان این‌که برای شمردن نعمات خداوند و دعوت افراد به نماز داشتن اخلاق نیکو و خوب نیاز است، ابراز داشت: باید نعمات خداوند را با روی خوش و گشاده برای مردم بشماریم تا این اخلاق نیکو آنها را به سمت نعمات و اقامه نماز جذب کند.
رییس ستاد اقامه نماز ذکر برکات نماز را یکی دیگر از راه‌های جذب افراد به نماز برشمرد و خاطرنشان کرد: برای دعوت دیگران به نماز همچنین نیاز است فرد دعوت‌کننده خود را اصلاح کند تا خود مورد قبول مدعوین بوده و کلامش اثر داشته باشد.

وی در پایان اقامه نماز را کار انبیای و اهل‌بیت(ع) دانست و افزود: آموزش نماز به دیگران بسیار دارای اهمیت است و اجر بسیاری برای آموزش‌دهنده دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 1 =