نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به مذاکره‌کنندگان:ارزش‌ها را در راستای آرمان‌های اقتصادی زیر پا نگذاریم

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: در اقتصاد مقاومتی باید در نظر داشته باشیم که آرمان‌های ارزشی را در راستای آرمان‌های اقتصادی زیر پا نگذاریم.

خبرگزاری فارس: ارزش‌ها را در راستای آرمان‌های اقتصادی زیر پا نگذاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی ظهر امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است و خداوند در این کتاب با مثل‌ها و داستان‌هایی که در راستای هدایت انسان‌ها مطرح کرده به انسان درس زندگی می‌دهد.

وی افزود: در آیاتی از قرآن از ملتی با دو موقعیت یاد می‌شود و در ابتدا ملتی که دارای امنیت، آرامش خاطر و رزق فراوان است و پس از آن نیز از همان ملت در موقعیتی همراه با خوف، ناامنی، گرسنگی و قحطی نام می‌برد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه باعث انتقال یک ملت از وضعیت مطلوب و آرمانی به وضعیتی نامطلوب و توأم با ناامنی و وضعیت بد اقتصادی می‌شود، به فرموده قرآن؛ عدم شکر نعمت‌های خداوند است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اگر به اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف در کشور اشاره کرده و تأکید دارند، گفت: اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن دارد و در ادبیات دینی ما نیز در کنار دوری از اسراف، شکر نعمت نیز مطرح شده است.

این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر در خصوص اقتصاد مقاومتی در کشور با استناد به آموزه‌های دینی و قرآنی باید گفت شکر نعمت عبارت از این است که هر فرد بداند باید بیشتر از مصرف خود تولید داشته تا شکر نعمات الهی را به جا آورده باشد.

بحرینی تصریح کرد: امروزه ما دچار اسراف شده و نهاده‌های تولید را بی‌رویه مصرف کرده و در کشور کالاها را با قیمت گران و کیفیت نازل عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند از تولیدات داخلی استفاده کنید، گفت: این فرمایش ولایت فقیه پیش‌نیازهایی دارد زیرا باید تولیدکنندگان به تولید ارزان و با کیفیت خوب پرداخته تا اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جامعه‌ای مانند ایران که دین‌باوری و حکومت دینی نوعی ارزش محسوب می‌شود، باید در حفظ دستاوردهای کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه نکته‌ای که در اقتصاد مقاومتی باید در نظر داشته باشیم این است که آرمان‌های ارزشی را در راستای آرمان‌های اقتصادی زیر پا نگذاریم، گفت: مذاکره‌کنندگان بدانند ملتی که حاضر شود اهداف اقتصادی خود را به قیمت از دست دادن آرمان‌های سیاسی و ارزشی به دست آورد، این ملت به سرانجام نرسیده و روی استقلال سیاسی را نخواهد دید.

بحرینی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با طرح اقتصاد مقاومتی تأکید دارند که ملت مسلمان و جامعه اقتصادی باید در حوزه اقتصاد نیز نمونه باشد و اقتصاد مقاومتی مخالف از دست دادن آرمان‌های ارزشی کشور است، افزود: معامله‌ای که سیاست را بدهیم تا اقتصاد را داشته باشیم، برای هیچ ملتی تاکنون نتیجه نداده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق فرمایش ولایت فقیه باید همه خودمان را مسئول کیفیت بهتر دانسته و تولیدکنندگان، کارگران و کشاورزان بدانند مخاطب رهبر در اقتصاد مقاومتی، آنان هستند.

این نماینده مجلس در خاتمه بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید در فرایند تولید بازنگری کرده و بهتر تولید کنیم و همانگونه که در قرآن نیز طلب احسان و رزق از دیگران منع شده است، ما نیز روزی خود را از کشورهای ۱+۵ طلب نکنیم، زیرا در این صورت به دستورات قرآن عمل نکرده‌ایم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 10