معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری: آیت‌الله دهشت خود را محبوس به عناوین، القاب و شئون نکرد/ آیت‌الله دهشت، مروج اخلاق دینی در خراسان است

معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت‌الله دهشت خود را محبوس به عناوین، القاب و شئون نکرد.
خبرگزاری فارس: آیت‌الله دهشت خود را محبوس به عناوین، القاب و شئون نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ظهر امروز در مراسم نکوداشت آیت‌الله دهشت که با حضور علما، آیات عظام، اندیشمندان و روحانیون در سالن صبای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از ویژگی‌های آیت‌الله دهشت می‌توان به اینکه ایشان خود را محبوس به عناوین، القاب و شئون نکردند اشاره کرد و گفت رمز موفقیت آیت‌الله دهشت در کارهای مهمی که به انجام رسانده‌اند نیز همین مسئله است.

وی با بیان اینکه در برابر تکلیف الهی شان و منزلتی وجود ندارد و شان یک روحانی خدمت به دین اسلام است افزود: دهشت عالم به زمان خود بوده و از ابتدا دنیا و ناآرامی‌ها را شناخته، کمبودها و خلاءها را خوب تشخیص داده و در راستای نیازهای مردم قدم برداشته است.

وی ادامه داد: آیت‌الله دهشت با توجه به اینکه برای تکلیف الهی شانی وجود ندارد به تکلیف خود توجه داشته، نیازها را شناخته و دردها و کمبودها را تشخیص داده‌اند.

معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به فرمایش امام خمینی (ره) اشاره کرد که فرمودند؛ من معتقد هستم فقه سنتی باید ادامه داشته باشد و فقه سنتی به این معنا نیست که فقیه ما آشنا به مسائل زمان نباشد و برای جوان و عوام قابل قبول نیست که مرجع با سیاست و تزویرهای حاکم بر جهان آشنایی نداشته باشد گفت: یکی از ویژگی های مرجع آشنایی با اقتصاد جهان و نیازها هست.

وی افزود: یک مرجع باید تفرقه های دشمن را بشناسد چرا که دشمن گاهی با ابزار جنگی و گاه با برنامه های اقتصادی وارد می‌شود.

مروی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ عالم باید اعلم به زمان باشد تا بتواند برای جامعه مفید واقع شود گفت: آیت الله دهشت عالم به زمان بود و به احداث موسسات خیریه از جمله مدرسه شهید مطهری توجه داشت و این مسئله نشان از شناخت ایشان از نیازهای مردم دارد.

وی خاطر نشان کرد: آیت‌الله دهشت هیچ‌گاه درخواست مالی نداشته و دغدغه مردم را همیشه در سر پرورانده و به شرایط اقتصادی خود توجهی نشان نداده است.

معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه ما روحانیون باید در ارتباط با مردم با بیان خوش با آنان سخن گفته و آنان را از جهنم نترسانیم گفت:‌ از بهشت و رحمت‌های خداوند نیز برای مردم سخن بگوییم.

وی در خاتمه در راستای هدایت انسان‌ها یادآور شد: ما روحانیون نباید بگذاریم واژه شرع بار واقعی خود را از دست دهد و نباید از شلاق جهنم برای القا کردن سخنانمان به مردم استفاده کنیم و ادبیات ما باید ادبیات جاذبه‌داری باشد.

  آیت‌الله دهشت، مروج اخلاق دینی در خراسان است
   قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: آیت‌الله دهشت، عالمی بود که در میان مردم زندگی اخلاقی داشت و تدریس او با تربیت همراه بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم در مراسم نکوداشت اسوه مجاهدت در تعلیم و تبلیغ آیت‌الله غلامرضا دهشت در جمع شاگردان این عالم وارسته ضمن تقدیر از سنت تجلیل شاگردان از مقام استاد گفت: تجلیل از فضل و مقام والای حوزوی و فقاهت این روحانی مجاهد، تقویت اندیشه فرهنگی، دینی  ایشان در باورهای مردم است.

وی افزود: رابطه علما  با اسلام و قرآن از آموزه‌های اسلامی است  واساسا این مکتب  به دنبال تقویت و رشد تقوا ی انسان هاست .

 قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که عالم و اندیشمند حوزه‌های علمیه به دنبال رشد کمالات انسانی است افزود: عالم اگردرس می‌خواندو تلاش علمی می‌کند علم را هدف نمی‌داند بلکه آن را وسیله‌ای برای خدمت به بندگان خدا در شئونات مختلف زندگی مردم می‌داند

*فقیه و عالم درجامعه ضامن آموزه‌های قرآنی است

وی نقش علما در اجرای جامع‌ترین قوانین اسلامی برای خانواده‌ها، اجتماع، و سعادت انسان ها را بسیار حساس و ارزشمند بیان کرد و گفت: فقیه و عالم در سطح جامعه ضامن آموزه‌های قرآنی است از آن رو خداوند علما را وارث انبیا قرار داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم، علما را مصداق طبیب دوار نامید که به دنبال بیماران می‌گردند تا آنها را درمان کنند افزود: علمای وارسته دین تلاش می‌کنند این رسالت خود را تحقق بخشند و سرمشق ماندگار برای طلاب و دانشجویان باشند.

وی افزود: متاسفانه روش‌های علمی اساتید گذشته حوزه علمیه، امروز در حوزه کم رنگ شده و دانشگاه‌ها به دنبال تاریخچه روش علمی اساتید و علمای حوزه نمی‌روند تا  چگونگی تربیت شاگرد ونحوه انتقال دست به دست این علوم به نسل‌های دیگر را  مشاهده نمایند  .

 قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این باره توضیح داد: در گذشته بزرگان حوزه افتخار می‌کردند که شاگردان استادان بزرگی  بوده و علوم خود را مدیون این عالمان  می دانند .

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم گفت: عالم دینی در میان مردم از زندگی اخلاقی برخوردار است و در مقام عمل ،مردم را تربیت می‌کند که آیت‌الله د هشت این عالم وارسته به همه این خصوصیات آراسته است  .

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله دهشت الگویی بزرگ برای شاگردانی است که ایشان تربیت کردند .

* توسط این عالم بزرگ  

وی افزود :تشکیل انجمن‌های کمک به مستضعفین ،دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی در دوران مبارزه با استکبار و جنگ تحمیلی وتربیت شاگردان ازخدمات آیت‌الله د هشت است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 4