از تهدید فضای مجازی باید فرصت بسازیم/ به کمک حوزه نیاز مبرم داریم

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که آموزش و پرورش مسؤول نو آوری و خلاقیت بر مبنای دینی است، گفت: آموزش و پرورش مسؤول انتقال فرهنگ است و می‌تواند در یک بستر طبیعی و به دور از اجبار پیام های انقلاب را به نسل‌های آتی برساند.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها که در سالن اجتماعات مجتمع یاوران مهدی(عج)‌ برگزار شد، گفت: تعلیم و تربیت مهمترین، سنگین‌ترین و اساسی‌ترین فرآیندی است که نسبت به انسان جریان دارد.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش با در اختیار داشتن ظرفیت‌های بالا در جامعه نقش آفرین است، ابراز کرد: امروز آموزش و پرورش با ۱۰۵ هزار مدرسه، ۱ میلیون معلم و با چاپ و توزیع ۱۳۰ میلیون کتاب بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

فانی با تأکید بر این‌که اهرم‌های در اختیار آموزش و پرورش در اختیار هیچ نهاد دیگری نیست، افزود: آموزش و پرورش مسؤول تربیت نیروی انسانی آینده کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که آموزش و پرورش مسؤول نو آوری و خلاقیت بر مبنای دینی است، اظهار کرد: آموزش و پرورش مسؤول انتقال فرهنگ است و می‌تواند در یک بستر طبیعی و به دور از اجبار پیام های انقلاب را به نسل‌های آتی برساند.

وی بر ضروت همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه با تولید محتوا می‌تواند به نظام آموزش و پرورش کمک کند و پاسخگوی پاسخ‌ها و نیازهای دانش آموزان باشد.

فانی با بیان این‌که در هر نظام و حکومتی وظیفه تربیت و شکوفایی استعدادهای آن جامعه با توجه به ارزش‌های حاکم برعهده آموزش و پروش است، ابراز کرد: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب در هفته معلم، خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار حمایت جانانه‌ای از آموزش و پرورش داشتند و فرمودند: همه نهادهای دولتی و مردمی باید به آموزش و پرورش کمک کنند و در رأس آنها حوزه‌های علمیه نقش آفرین هستند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبری در آموزش و پرورش در سال گذشته باید همه در راستای عملی کردن این سند تلاش کنیم.

فانی با تأکید بر این‌که برخورد با فضای مجازی باید هشمندانه، مفید و در راستای نیازهای آموزش و پروش باشد، افزود: جهانی سازی یک پروژه است و استکبار جهانی می‌خواهد به وسیله آن جهان را مانند خود کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جهانی شدن نیز پروسه‌ای است که در جهان در حال شکل گیری است و ما باید با این پدیده به صورت مدیریتی برخورد کنیم؛ مدیر موفق کسی است که از تهدیدها فرصت بسازد.

وی تصریح کرد: امروز فضای مجازی را باید مدیریت و از آن به عنوان یک فرصت برای تربیت نسل جوان استفاده کرد.

فانی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای سند تحول، می‌تواند در عرصه فضای مجازی  با مدد گیری از توان حوزه و دانشگاه این تهدید را به فرصت تبدیل و از این ابزار برای نشر معارف اسلامی و تربیت دینی استفاده کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 10