می, 2014

 

نوعی وادادگی در مسائل فرهنگی مشاهده می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: متاسفانه رئیس جمهور در فرمایشی پایان دوره استفاده از منبر را در حالی اعلام می‌کنند که معتقدند شبکه‌های اجتماعی ماهواره هیچ تاثیر منفی بر ذهن جوانان ما ندارد.


برنامه‌ریزی‌های جامع متناسب با سیاست‌های جمعیّتی انجام گیرد/ رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و تربیت نسل صالح و کارآمد

رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی «جمعیّت» را که براساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.


دولت برای حوزه های علمیه به اندازه یک دانشگاه بودجه نمی گذارد

رییس حوزه علمیه اصفهان ضمن ابراز خرسندی از مدیریت حوزه علمیه گفت: واجب است که فقه غنی شیعه را به نسل های بعد منتقل کنیم و لازمه این مسأله تلاش و کوشش علمی فراوان همراه با تقوا و تهذیب نفس است.


پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله دهشت: اینجانب در سالیان متمادی دوستی و رفاقت، همواره آن عالِم بزرگوار را برخوردار از تقوا و صدق ایمان و دیانت یافتم

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای با صدور پیامی درگذشت روحانی با اخلاص و خدمتگزار، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ رضا دِهِشت را تسلیت گفتند.


جوان سرخسی آمر به معروف و ناهی از منکر هم مثل شهید خلیلی فراموش شده؟!

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند : هرکس امر به معروف و نهی از منکر کند ، خلیفه خدا در زمین و خلیفه رسول اوست … جوان سرخسی که ۴ ماه پیش در هنگام ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه بازوی دست راست به شدت مصدوم شد این روزها حالش چندان خوب نیست.


ترویج فرهنگ زکات بستری برای گسترش ازدواج آسان در جامعه

عضو شورای زکات کشور با بیان این که بیست درصد از پول زکات باید در صرف نیازهای ضروری جامعه شود، گفت: زکات با حمایت دولت می تواند ازدواج جوانان را آسان کند. حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، عضو شورای زکات کشور امروز در همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه و اهمیت پرداخت زکات در جامعه با بیان این که برای زکات دادن منتظر دعوت نباشید و به این فریضه الهی عمل کرده و به دیگران انتقال دهید، گفت: کلمه زکات و برکت ۳۲ باربیشتر بخوانید


تکفیری‌های بوکوحرام، خطری برای تمام آفریقا

تکفیری‌های بوکوحرام، خطری برای تمام آفریقا هر چند اقداماتی که گروه افراطی بوکو حرام در نیجریه به انجام می‌رساند، تروریستی به شمار می‌آیند اما با توجه به صبغه تکفیری‌گری رهبران این گروه، باید به دنبال چیزی فراتر از فعالیت‌های تروریستی در تحلیل ماهیت بوکو حرام بود. ربایش ۲۷۶ دختر دانش‌آموز از ایالت بورنو نیجریه بود که نام گروه افراطی «بوکوحرام» را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. بعد از آن بود که «ابوبکر شیکاو»، رهبر این گروه در نوار ویدئویی ضبط شده گفت‌: «من دختران شما را ربودم. بازاریبیشتر بخوانید


دوره آموزشی تربیت مبلغ و مدرس،‌ مدیریت فرهنگی فضاهای تبلیغی

دوره آموزشی تربیت مبلغ و مدرس،‌ مدیریت فرهنگی فضاهای تبلیغی ۱


توسعه حوزه‌ها و تربیت مبلغان راهی مناسب برای مقابله با فعالیت‌های ضد دینی است

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که امروز شبکه‌های ماهواره‌ای فراوانی به زبان فراسی علیه تشیع فعالیت می‌کنند، گفت: توسعه حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب و مبلغان دین از راه‌های مقابله با این هجمه‌ها است.


دعایی که آیت‌الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر رهبر انقلاب، همزمان با ایام سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله بهجت، دعایی که این عالم ربانی خواندن آن را به رهبری توصیه کردند را منتشر کرد.


از تهدید فضای مجازی باید فرصت بسازیم/ به کمک حوزه نیاز مبرم داریم

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که آموزش و پرورش مسؤول نو آوری و خلاقیت بر مبنای دینی است، گفت: آموزش و پرورش مسؤول انتقال فرهنگ است و می‌تواند در یک بستر طبیعی و به دور از اجبار پیام های انقلاب را به نسل‌های آتی برساند. علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها که در سالن اجتماعات مجتمع یاوران مهدی(عج)‌ برگزار شد، گفت: تعلیم و تربیت مهمترین، سنگین‌ترین و اساسی‌ترین فرآیندی است که نسبت به انسانبیشتر بخوانید


برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید فعال و شجاع وارد صحنه شد/ مصلحت ما در مسائل اجتماعی اخلاق و ارزش‌ها است

رییس‌جمهوری تأکید کرد: مصلحت ما در زمینه سیاسی فقط امنیت و اسرار ملی و در زمینه مسایل اجتماعی، اخلاق عمومی و ارزش‌ها است، ضمن اینکه حق ارتباط با شبکه اطلاعات جهانی را به عنوان یک حق شهروندی در کشور به رسمیت می‌شناسیم.


معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری: آیت‌الله دهشت خود را محبوس به عناوین، القاب و شئون نکرد/ آیت‌الله دهشت، مروج اخلاق دینی در خراسان است

معاون امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت‌الله دهشت خود را محبوس به عناوین، القاب و شئون نکرد.


آیت الله دهشت هم بحث و یار دیرین مقام معظم رهبری به ملکوت اعلی پیوست

آیت الله حاج شیخ غلامرضا دهشت  پس از مدتی تحمل بیماری قلبی، در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع گفت.آن مرحوم هم بحث و یار دیرین مقام معظم رهبری و از شاگردان برجسته حضرات آیات حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره)، حاج شیخ هاشم قزوینی(ره) و میلانی(ره) بود که سالیان متمادی در حوزه علمیه مشهد به تبلیغ و تدریس و تربیت شاگردان اهتمام داشت.


والدین به اندازه توجه به درس به دین‌ فرزندشان هم اهمیت دهند

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: والدین توجه کنند اگر چه درس بچه‌ها مهم است و باید به آن توجه کرد لکن این راجع به دنیای فرزندان است، درباره دین‌داری فرزندان باید توجه ویژه‌ای شود. حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه شب در سخنرانی هفتگی خود که در مسجد حکیم برگزار می‌شود، گفت: انسان باید عالم به احکام دین باشد تا عاقبت به خیر شود و صفات رذیله را از خود دور کند.