درخواست پوتین

 رییس اندیشکده معنویت با بیان این‌که معارف اهل بیت(ع) باید به دنیا عرضه شود، گفت:‌ در سفری که به مسکو داشتم رایزن ما در آنجا می‌گفت پوتین پیغام داده که مذهب شیعه یک مذهب معقول و با معنویت است، این کشور در اختیار شما و نگذارید چچنی و سلفی بر ما مسلط شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی چهارشنبه شب در ششمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که با هدف تجلیل از مقام علمی آیت‌الله احمد بهشتی در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، بر ضرورت توجه به فلسفه و حکمت اسلامی تأکید کرد و گفت: امروز نمی‌تواند تنها به فقه و اصول اکتفا کرد.

وی با اشاره به سخنان علامه طباطبایی مبنی بر این‌که فلسفه مقدمه است و باید باشد، ابراز کرد: آن چیزی که انسان را نجات می‌دهد و سبب سعادت می‌شود دین، اعتقادات حق و عمل است و فلسفه می‌‌تواند زمینه این امور را فراهم کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی وابستگی به اهل بیت(ع) در عمق جان علامه طباطبایی وجود داشت، اظهار کرد:‌ مرحوم قاضی علامه طباطبایی را به گونه‌ای تربیت کرده بود که فیلسوف و در عین حال عارف بود.

رییس اندیشکده معنویت با بیان این‌که هرجا مباحث عقلی رخت بر بسته مشکل ایجاد شده است، افزود: این سینا با الهیات و اشارات خدمت بزرگی کرده است و عرفان عملی و نظری را ارائه کرده که همیشه زنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به کتاب «الردّ علی المنطقیین» ابن تیمیه، گفت: مگر می‌شود منطق را رد کرد، منطق ابزاری است و این‌که گفته می‌شود هر چیزی که بقیه گفته‌اند درست نیست، رد می‌شود چون کلام درست دیگران را باید گرفت.

وی مجمع عالی حکمت قدم بسیار برجسته‌ای است، اظهار کرد: مجمع عالی حکمت اسلامی باید با قدرت تمام به کار خود ادامه دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کلام محی الدین در فتوحات مبنی بر این‌که هر کشفی که عارفی داشته باشد که از طریق شرع نباشد، کشف شیطانی است، افزود:‌ این میراث باید باقی بماند و باید بیش از این در زمینه فلسفه اسلامی کار شود.

رییس اندیشکده معنویت با بیان این‌که معارف اهل بیت(ع) باید به دنیا عرضه شود، خاطرنشان کرد:‌ در سفری که به مسکو داشتم رایزن ما در مسکو می‌گفت: پوتین پیغام داده که مذهب شیعه یک مذهب معقول و با معنویت است، این کشور در اختیار شما و نگذارید چچنی و سلفی اسلام را به صورت دیگری عرضه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی تأکید کرد: امروز بار سنگینی بر دوش ما است و باید با برنامه ریزی این دریای نور اهل بیت(ع) که به ما رسیده است به طور شایسته به جهانیان عرضه کنیم.

وی بر ضرورت آشنایی با فلسفه غربی برای رد آن تأکید کرد و ابراز داشت: مجمع عالی حکمت اسلامی باید به این مسأله توجه جدی داشته باشد؛ اگر ما فلسفه غرب را بشناسیم عکس‌العمل درستی در برابر آن انجام می‌دهیم؛ امروز این همه فقه و اصول در حوزه خوانده می‌شود و باید به فلسفه غرب نیز توجه شود و توجه به این امر یک واجب کفایی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این‌که علامه طباطبایی دارای یک مکتب است، اظهار کرد: بنده به حضرت آیت‌الله جوادی آملی عرض کردم که بیایید مکتب علامه طباطبایی را عرضه کنیم.

رییس اندیشکده معنویت با تأکید بر این‌که امروز دنیا تشنه معاف اهل بیت(ع) است، گفت: دین و گرایش به خدا برای همه زنده است و بعد از فروپاشی کمونیسیم می‌بینیم که دنیا تشنه معارف است و حوزه و بزرگان حوزه برای این مسأله باید برنامه ریزی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به خدمات آیت‌الله بهشتی قبل و بعد از انقلاب، خاطرنشان کرد: بنده خدمت آیت‌الله بهشتی بودم و در تعلیم و تربیت هر وقت سخنی فرمودند استفاده فراوان کردم و از خدا برای وی سلامت، طول عمر و توفیق مسألت دارم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 8 =