دو خاطره جالب از دوران ریاست جمهوری آقا/پرداخت پول برق و گاز نهاد ریاست جمهوری از حساب آقا

ADV634993995015312500

برنامه شناسنامه این هفته با حضور سید مصطفی میر سلیمی آخرین وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سازندگی روی آنتن شبکه سه سیما رفت که طی آن دو خاطره جالب از دوران ریاست  جمهوری آقا مطرح شد.

میرسلیم :« در دوران ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای من هفت سال در خدمت ایشان بودم و موارد زیادی یاد گرفته بودم. ایشان خیلی به صرفه جویی و عدم اصراف تاکید داشتند. مثلاً ایشان یک بار به من گفتند حساب کن پول آب و برق و گاز و تلفن ریاست جمهوری چقدر شده است. من محاسبه کردم و مبلغ را به ایشان عرض کردم، ایشان یک چک شخصی به من دادند و گفتند این پول را به حساب دولت واریز کنید. ما با چنین آموزه ای وارد دولت آقای هاشمی شدیم. گاهی می دیدیم که برخی وزارتخانه ها این موارد را رعایت نمی کنند و ریخت و پاش های صورت می گیرد.»

میرسلیمی در ادامه برنامه یادآور شد:« آیت الله خامنه ای به مشاوره اعتقاد داشتند.لذا وقتی من وارد نهاد ریاست جمهوری شدم، حوزه مشاوران را راه اندازی کردم. نظریات مشاوره ای بسیار خوبی در این حوزه آماده می شد و به دست آقای خامنه ای می رسید و ایشان هم به خوبی از این مشاوره ها استفاده می کرد. یکی از این موارد موضوع نفت است. وابستگی ما به نفت، وابستگی کشنده ای بود و از همان ابتدا بحث هایی مطرح بود که ما نباید وابسته به نفت باشیم. ما ملتی هستیم که با فعالیت خودمان می توانیم زندگی کنیم. استدلال هایی در این زمینه در ذهن آیت الله خامنه ای وجود داشت که آن را بارها اعلام کردند. ایشان می فرمودند نفت را به عنوان کالایی که از زیر زمین استخراج می شود و به فروش می رسد در نظر نگیرید! اولین بار آقا این استدلال ها را در زمان ریاست جمهوری خود مطرح کردند و چون درگیر جنگ بودیم، نمی توانستیم این موضوع را با عمق زیادی مطرح کنیم.»






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 3 =