انتظار قم از دولت این است که در زمینه فرهنگی و دینی نیز گام‌های مثبتی بردارد

حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: همه در قم انتظار داریم تا دولت از نظر فرهنگی و دینی نیز قدم‌های خوبی بردارد که انشاء‌الله اقدامات اقتصادی دولت نیز تکمیل شود.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی، با تسلیت به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد، گفت:‌ در اسلام اقتصاد وجود دارد اما علم الاقتصاد نیست.

وی با بیان این‌که علم الاقتصاد به مسؤولان اقتصادی ما واگذار شده است، ابراز کرد: در پرتو قوانین باید بهترین کار را انجام داد و عدالت اجتماعی را محقق کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که استفتائات فراوانی مبنی دریافت دیرکرد از سوی بانک‌های به ما می‌رسد، اظهار کرد: دریافت دیرکرد در اسلام حرام است و در این زمینه نوعی تعارض میان قوه مجریه و فتوا و فقه به وجود می‌آید.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با تأکید بر این‌که دولت تاجر خوبی نیست و ناظر خوبی است، افزود: باید کاری کنیم که بانک‌ها تجارت نکنند و تجارت در دست مردم باشد.

حضرت آیت‌الله سبحانی ادامه داد: وقتی تجارت دست دولت و بانک‌ها باشد و از مردم گرفته شود تورم در جامعه به وجود می‌آید؛ اگر به تدریج کار را دست مردم بدهیم و بانک‌ها از راه دیگری اداره شوند و فعالیت کنند مشکلات اقتصادی کم می‌شود.

وی با بیان این‌که کم کردن واردات و توجه به صادرات در کم کردن تورم و ایجاد اشتغال به ما کمک می‌کند، ابراز داشت: واردات باید در حد ضرورت باشد این مسأله درست نیست که ما به کشوری نفت بفروشیم و آنها پول ما را نداشته باشند و به ازای آن جنس‌های بنجل خود را به ما بدهند، در چنین صورتی همان مشکلات چند سال گذشته به وجود می‌آید.

این مرجع تقلید با بیان این‌که سلام بنده را به دکتر روحانی برسانید، گفت:‌ همه در قم انتظار داریم تا دولت از نظر فرهنگی و دینی نیز قدم‌های خوبی بردارد که انشاء‌الله اقدامات اقتصادی دولت نیز با این‌ کارها تکمیل شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 3 =