تا پای جان برای حاکمیت دینی ایستاده‌ایم

خبرگزاری فارس: تا پای جان برای حاکمیت دینی ایستاده‌ایم

امام جمعه مشهد گفت: ما این نظام را تشکیل دادیم که شاهد مدیریت دین باشیم و ما نه تنها با حاکمیت دین کار داریم بلکه تا پای جان هم برای آن ایستاده‌ایم.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت: دشمن در هر توطئه‌ای استدلالی را به زبان برخی افراد می‌اندازد و حتی امکان دارد این استدلال از زبان برخی خودی‌ها نیز شنیده شود و باید گفت این کار دشمن برای تداوم توطئه‌گری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری پرشور مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد در سراسر ایران ادامه داد: علت اصلی این حضور پرشور مردم پس از ۲۵ سال این است که مردم پای دین و انقلاب خود ایستاده‌اند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر دشمن کاری کند که علاقه مردم به دین کم شود، مردم نیز کاری به انقلاب ندارند، افزود: توطئه اخیر دشمن بحث هدایت اجباری مردم به سمت دین است و البته هدایت اجباری در نگاه قرآن مطرح شده و قرآن به درستی اشاره دارد که نمی‌توان مردم را به زور هدایت کرد اما سئوال این است که مگر ما به دنبال دیندار کردن مردم آن‌هم به زور هستیم؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دین سه وجود دارد، اظهار داشت: اولین وجود قرآن، دومین آن باور و تفکر دینی و در نهایت سومین وجود عینی دین، حاکمیت ارزش‌ها در جامعه و براندازی منکرات است.

وی افزود: باید بدانیم که در جریان ۱۵ خرداد به خاطر وجود عینی دین در جامعه اینگونه شهید دادیم و امام حسین (ع) نیز به دلیل همین موضوع قیام کردند و ما نیز تا پای جان برای این موضوع ایستاده‌ایم.

امام جمعه مشهد در خصوص بحث عفاف و حجاب نیز گفت: بی‌حجابی دارای ۲ بعد اصلی و جدا از یکدیگر است، در بعد اول این مسئله مربوط به ایمان شخصی فرد است که ما در آن دخیل نیستیم اما بی‌حجابی فرد ناهنجاری‌های دینی نیز به همراه دارد که ما به بخش دوم آن کار داریم و همین قسمت است که دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است چراکه ما با مظاهر دینی و نمودهای آن در جامعه باید کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما این نظام را تشکیل دادیم که شاهد مدیریت دین باشیم و نه تنها به حاکمیت دین کار داریم بلکه تا پای جان هم برای آن ایستاده‌ایم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 10