انتظار عملی، حرکت در مدار استکبارستیزی است

 

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

امام جمعه مشهد، گفت: باید به دنیا فهماند که استکبار از بین رفتنی است و انتظار عملی، ‌حرکت بر مدار استکبارستیزی است که البته انقلاب اسلامی طی ۳۴ سال، این روحیه را در کشورهای مسلمان به وجود آورده است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، ‌امام جمعه مشهد  و عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ صبح امروز در اجتماع عظیم منتظران ظهور که در میدان شهدای مشهد برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم، ‌گفت: این تجمع عظیم، این واقعیت را نمایان می‌سازد که انتظار ما، انتظار شعاری نیست بلکه انتظاری عملی است.

عضوهیئت امناء اتاق فکرتبلیغ  ادامه داد: گاهی انتظار، جنبه روانی دارد به این معنا که شخص منتظر در کنجی در انتظار است بدون این که عملی انجام دهد؛ گاهی نیز انتظار جنبه شعاری دارد به این معنا که شخص، افزون بر جنبه روانی،‌ شعار انتظار نیز سر می‌دهد که البته هیچ‌کدام برای انتظار حضرت حجت(عج) مورد قبول نیست.

عضو مجلس خبرگان و عضوهیئت امناء اتاق فکرتبلیغ رهبری در تشریح انتظار حقیقی، عنوان کرد: انتظار حقیقی، ‌انتظار عملی است که در آن، منتظر به دنبال گمشده خود می‌گردد و از این‌سو به آن‌سو حرکت می‌کند تا به مقصود برسد.

انتظار عملی در زمان ما چگونه ممکن است

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند «هر پرچمی قبل از قیام امام زمان(عج) برافراشته شود، ‌آن پرچم طاغوتی است که بر خلاف خدا مورد پرستش قرار می‌گیرد»، خاطر نشان کرد: برخی این روایت را دست‌آویز حرکات ضد انقلابی و متحجرانه خود کرده و دلیل عقب‌نشینی از مواضع انقلابی می‌دانند.

وی در پاسخ این شبهه، افزود: پیش از قیام حضرت مهدی(عج) سه پرچم برافراشته می‌شود؛ پرچم مهدویت که در طول تاریخ ۱۱۷۰ ساله غیبت، ‌در چهره‌های گوناگون و در مواردی با حمایت عوامل دست نشانده، اقدام به معرفی خود به عنوان مهدی موعود و یا بابیت می‌کردند.

امام جمعه مشهد و عضوهیئت امناء اتاق فکرتبلیغ  تصریح کرد: پرچم دوم در مقابله با وجود امام زمان(عج) برافراشته می‌شود که حتی تا مرحله جهاد و قیام علیه تفکر مهدویت حقیقی پیش می‌رود؛ همچون القاعده و وهابیت که با شعار انکار مهدی(عج) دست به کشتار مسلمانان می‌زنند با این جرم که در انتظار مهدی موعود به سر می‌برند. امام صادق(ع) این پرچم‌ها را طاغوت خواندند اما سؤال اینجاست که آیا پرچمی که با نشانه انتظار برافراشته می‌شود نیز طاغوت است؟

زمینه سازی ظهور ‌جز از راه استکبارستیزی امکان‌پذیر نیست/انقلاب اسلامی نمود یک انتظار عملی است

عضوهیئت امناء اتاق فکرتبلیغ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شبهات ایجاد شده پیرامون حکومت اسلامی و قیام حضرت مهدی(عج)، ‌اظهار کرد: برپایی حکومت الهی نیازمند زمینه‌سازی و آماده کردن مردم برای پذیرش این حکومت است زیرا اگر نیازی به این زمینه‌سازی نبود،‌ همان ابتدای غیبت قیام کرده و مانع از کشتار مسلمانان در طول تاریخ می‌شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی عضوهیئت امناء اتاق فکرتبلیغ با تأکید بر لزوم زمینه‌سازی برای فرج، ‌تصریح کرد: ایجاد آمادگی برای ظهور، ‌جز از راه مقابله با قدرت‌های استکباری امکان‌پذیر نیست؛ اگر مردم روحیه استکبارستیزی داشته باشند ‌زمینه حاکمیت حکومت الهی را خواهند داشت.

عضوهیئت امناء اتاق فکرتبلیغ ، انقلاب اسلامی را نمود یک انتظار عملی دانست و گفت: در این انقلاب، ما شهید داده‌ایم، ‌جوانان جان خود را کف دست گرفته و در مقابل همه قدرت‌ها ایستاده‌اند، ‌مردان و زنان زیر سایه ولایت فقیه مقاومت کرده‌اند، ‌آیا این پرچم می‌تواند پرچم طاغوت باشد؟ این انقلاب انتظار عملی است.

عضوهیئت امناء اتاق فکرتبلیغ  ادامه داد: باید به دنیا فهماند که استکبار از بین رفتنی است و انتظار عملی، ‌حرکت بر مدار استکبارستیزی است که البته طی ۳۴ سال، انقلاب اسلامی ‌این روحیه را در کشورهای مسلمان به وجود آورده است.

امام جمعه مشهد  وعضوهیئت امناء اتاق فکرتبلیغ با هشدار نسبت به انحرافات پیش رو، ابراز داشت: مردم باید مراقب باشند که جریان‌های سیاسی، افراد و هیچ عاملی روحیه استکبارستیزی را از آنان نگیرد.

عضوهیئت امناء اتاق فکرتبلیغ با اشاره به تعیین زمان ظهور از سوی برخی اشخاص، اظهار داشت: هیچ‌کس جز خداوند نمی‌داند مردم چه زمانی آمادگی پذیرش حاکمیت الهی را خواهند داشت،‌ از این رو روایت است که برای فرج زمان تعیین نکنید و کسانی که زمان مشخص می‌کنند مورد لعن خداوند هستند.

آیت‌الله علم الهدی با نقل سخنی از شیخ طوسی، ادامه داد: عامل عقب افتادن ظهور، ما هستیم؛ تا انتظار عملی را محقق نکنیم،‌ امام زمان (عج) نمی‌آیند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 5