آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی: ولادت امام زمان(عج) مصداق «جاء الحق و زهق الباطل» است

%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%af%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86(%d8%b9%d8%ac)-%d9%85%d8%b5%d8%af%d8%a7%d9%82-%c2%ab%d8%ac%d8%a7%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d9%82-%d9%88-%d8%b2%d9%87%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b7%d9%84%c2%bb-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

 

 

 

 

 

 

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی در پیامی در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان المعظم با بیان اینکه مومنان روزانه قرائت قرآن خود را به امام زمان(عج) هدیه کنند، تاکید کرد: میلاد مسرور آن حضرت مصداق «و قل جاءالحق و زهق الباطل» است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در پیام این مرجع تقلید و مفسر قرآن آمده است: خدا را شکر کنید بر این نعمت عظیم و موهبت کبری که در زمان غیبت آن حضرت از قائلین به امامت او و از منتظرین ظهور او هستید که سید الساجدین و زین العابدین علیه السلام به ابی خالد کابلی فرمود: یا ابا خالد! اهل زمانِ غیبت او که قائلند به امامت او و منتظر ظهور اویند، افضل اهل هر زمانی هستند، چون خدا به آنها عقل و فهم و معرفتی داده که غیبت نزد آنها به منزله مشاهده است و آنها را در آن زمان به منزله کسی قرار داده که با شمشیر بین دو دست رسول خدا(ص) جهاد کنند و آنها هستند که به حق مخلص‌اند و به صدق شیعه ما هستند و در سرّ و علن داعیان به دین خدایند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: رسول خدا(ص) به نقل جابر بن عبدالله انصاری در وصف آنان فرموده که آنها را خدا در کتاب خود وصف کرده: الذین یؤمنون بالغیب و فرموده: أولئک حزب الله ألا إن حزب الله هم المفلحون؛ اکنون که شما موفق به درک شب نیمه شعبان شدید که سحرگاه آن، شمشیر قدرت خداوند متعال و نور علم و حکمت او متولد می‌شود و وجودش تفسیر «وتمت کلمه ربک صدقا وعدلا» است و ولادتش مصداق «و قل جاء الحق وزهق الباطل» است؛ در ساعت ۱۱ شب همگی دست به دعا بردارید و از خدا بخواهید که ظهور موعود جمیع انبیاء را که المنتهی إلیه مواریث الأنبیاء ولدیه موجود آثار الأصفیاء است میسر کند و قلب خاتم انبیاء را به ظهور او مسرور کند. امام هشتم علیه السلام دعایش این است: اللهم و سُرّ نبیَّک محمدا صلی الله علیه و آله برؤیته.

این استاد برجسته حوزه تاکید کرده است: اگر می‌خواهید با او باشید که با آن حضرت بودن منتهی الامال جمیع اولیاء خدا است، هر روز آنچه میسر است برای آن حضرت قرآن بخوانید و آنهایی که نمی‌توانند سوره قل هو الله احد را در هر حال بخوانند و جمع بین این دو، نور علی نور است و به مقتضای روایت معتبره هر کس که این کارش باشد با اوست و با او بودن، با خدا و جمیع انبیاء و اوصیاء بودن است. اگر کسی هر روز عزیزترین گوهر که کلام خداست، به آن حضرت هدیه کند، هر جمعه که صحیفه اعمال به نظر آن حضرت می‌رسد کرم او که مظهر جود خداست، با او چه می کند؟! اللهم بحق فاطمه و أبیها و بعلها و بنیها لا تفرق بیننا و بینه أبدا.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 5 =