شهدا علی اکبرهای زمان بودند/ منتظر واقعی کسی است که ثبات عقیده دارد

حجت الاسلام نظافت
 حجت الاسلام نظافت با بیان این که منتظر واقعی کسی است که عقایدش مستحکم و باثبات است، گفت: منتظر واقعی در برخورد با سایر مسلمانان ضمن رعایت ادب و احترام، با دادن آگاهی و معرفت تلاش می کند که آنان را به امام زمان(عج) نزدیک کند.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام محمد جواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در سومین شب از نشست ای دهه مهدویت خیمه الانتظار با اشاره به دعای «الله عرّفنی نفسک…»، اظهار کرد: این دعای شریفه که برای زمان غیبت توصیه شده است، بیانگر این است که معرفت خداوند زیربنا است و پس از آن معرفت پیامبر(ص) و ائمه طهار(ع) قرار دارد.

وی با تأکید بر این که منتظر واقعی کسی است که عقایدش مستحکم و باثبات است، افزود: منتظر واقعی در برخورد با سایر مسلمانان ضمن رعایت ادب و احترام، با دادن آگاهی و معرفت تلاش می کند که آنان را به امام زمان(عج) نزدیک کند.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به پاره ای شبهات اهل سنت نسبت به مکتب تشیع و پاسخ آن ها گفت: خداوند در آیه ۱۰۱ سوره آل عمران می فرماید «چگونه کافر می شوید در حالی که آیات قرآن بر شما تلاوت می شود و پیامبر خدا نیز میان شما است؟». این نشان می دهد که با وجود قرآن و پیامبر، کفر معنا ندارد اما آیا می شود گفت پس از پیامبر که قرآن تنها می ماند، امکان کفر وجود دارد؟ پاسخ منفی است زیرا پس از پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) با علم و عصمت ایشان جانشینی حضرت را به عهده دارند.

این استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که افتخار دین اسلام، کامل و جامع بودن آن نسبت به سایر ادیان است، افزود: اسلام برا همه ابعاد زندگی انسان اعم از فردی و اجتماعی، طرح و برنامه دارد.

وی با بیان این که امام زمان(عج) تنها غایب از نظر است و در واقع میان ماحضور داشته و تأثیرگذار است، تصریح کرد: اگر مطابق حدیث شریف واصله از امام زمان(عج)، در دوران غیبت به ولی فقیه رجوع نکنیم جامعه دچار هرج و مرج و انحراف خواهد شد. وقتی یک فقیه پرچدار شد سایرین خود را مطیع او می دانند.

حجت الاسلام نظافت، علت غیبت امام دوازدهم را عدم آمادگی بشریت دانست و گفت: بشریت در طی تاریخ با به شهادت رساندن ائمه اطهار(ع) نشان داد که هنوز لیاقت ظهور امام را ندارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: افتخار تشیع این است که تنها مکتب زنده دنیا است و رابطه میان زمین و آسمان در آن با وجود قرآن و امام معصوم همواره محفوظ و زنده است.

وی، رشد و گسترش تشیع با وجود همه توطئه های دشمنان را حاصل عنایات امام عصر(عج) دانست و افزود: امروز وظیفه جوان شیعه، پیام رسانی معارف تشیع و زمینه سازی برای ظهور است.

حجت الاسلام نظافت در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: به فرموده اباعبدالله(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، شبیه ترین مردم از نظر ظاهر و اخلاق به پیامبر اسلام(ص) بود. این یعنی جوان نمونه مسلمان نیز باید خلق پیامبر گونه داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه مشهد، اراده قوی ودوری از کسالت، خودشناسی، خوش اخلاقی، تسلط بر نفس، نرمخویی و شجاعت را از شاخصه های اخلاق نبوی برشمرد و یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) جز در برابر دشمن، عصبانی نمی شدند.

وی، از شهدا به عنوان علی اکبرهای زمان ما نام برد و با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کار فرهنگی توسط جوانان، خاطرنشان کرد: تلاش کنید با زمینه سازی ظهور، منتظر واقعی حضرت باشید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 8