خواهران مبلغه به بصیرت افزایی بانوان در برابر رفتار تکفیری ها بپردازند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم مبلغه‌ها در این عرصه مهم و خطیر شناساندن اسلام ناب به بانوان جامعه به عنوان یکی از عنصرهای اساسی خانواده و اجتماع است تا ماجراهایی چون تکفیری‌ها ظهور و رخنه نکند که به اسلام و مسلمین ضربه بزنند.

حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در همایش «بانوان مبلغ و فرصت‌های پیش رو» که به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران در تالار شیخ‌صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع) برگزار شد، با بیان این‌که تمام مشکلات حاکم بر زندگی و جوامع امروزی ناشی از دید مادی‌گرایانه است گفت: درگیری‌هایی که امروزه در جهان به اسم منافع ملی رخ می‌دهد در امتداد سطح کلان بینش مادی و مادی‌گرایانه است که تلاش بسیار دارند تا اسلامی نوین و مطابق با تفکرات غلط خود را به نیز به جامعه و فرهنگ ما القا کنند.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به آن‌که برخی‌ها قصد دارند تفکرات ضد دینی و بینش مادی خود را با لباس دین و به اسم اسلام ناب به جامعه تزریق کنند تصریح کرد: با مطالعه در بطن زندگی این افراد به وضوح متوجه می‌شویم که تفکرات جعلی آنها از یک ضعف و قرائتی ناسالم نشات گرفته است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه مبحث مبارزه و مقابله با تفکرات ضد دینی و تفکرات مادی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم مبلغه‌ها در این عرصه مهم و خطیر شناساندن اسلام ناب به بانوان جامعه به عنوان یکی از عنصرهای اساسی خانواده و اجتماع است تا ماجراهایی چون تکفیری‌ها ظهور و رخنه نکند که به اسلام و مسلمین ضربه بزنند.

وی مهم‌ترین راه رویارویی با بینش مادی را بینش معنوی و توحیدی دانست و اظهار داشت: در بینش توحیدی تفاوتی بین زن و مرد نیست جز به تقوا و پرهیزگاری، در این بینش و منش توحیدی محوریت تمام امور و کارها فقط رضایت خداوند است که این تفکر انسان‌ساز بار مسؤولیتی و تکلیفی بسیاری را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام خاموشی با رد بینش امانیستی و انسان‌محوری و نیز کنوانسیون رفع تبعیض ابراز کرد: تفکر و دیدگاه انسان‌ساز بینش موحدانه است که باید مشی فاطمی در آن حضور داشته باشد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی نقش حوزه‌های علمیه در تقویت بینش موحدانه را بی‌بدیل خواند و توضیح داد: حوزه‌های علمیه از مزیت‌های برتر ما نسبت به دشمن است که مبلغان و مبلغه‌های ما باید تلاش کنند تا سبک زندگی الهی را در بین جامعه ترویج و نشر دهند.

وی در پایان حوزه‌های علمیه را پرچمدار تفکر اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: بحث ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از شاه‌راه‌های رسیدن به اسلام ناب می‌باشد که تفهیم و تبیین این مسأله بر عهده حوزویان و روحانیان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 12