آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج: ماهواره ها اعتقادات و بنیان خانواده را نشانه گرفته اند/ عده ای می گویند درباره آسیب های ماهواره سخنی نگویید

آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که ماهواره ها اعتقادات و بنیان خانواده های ما را نشانه گرفته است، گفت: ماهواره ها اساس و بنیان نهاد خانواده را نشانه گرفته و عده ای نگویند چرا شما مدام دارید درباره ماهواره و مضرات و آسیب های آن صحبت می کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در آخرین جلسه درس خارج خود در سال تحصیلی حوزه علمیه که در مسجد اعظم قم، برگزار شد، توصیه هایی به طلاب و مبلغان ارائه کرد.

وی با تاکید بر این که همه افرادی که توانایی دارند باید در برنامه های تبلیغی حضوری فعال داشته باشند، تربیت مبلغان را یکی از برکات حوزه های علمیه دانست و تواضع، برخورداری از اخلاق حسنه و حسن معاشرت را از ویژگی های اصلی مبلغان ذکر کرد.

این مرجع تقلید خطاب به طلاب و فضلای حاضر در جلسه درس تاکید کرد: مراقب باشید به نقاطی که می روید مصداق طبیب دوار بطبه باشید؛ به هر منطقه ای که می روید توجه کنید چه مشکلی دارند و درباره آن بیشتر بحث کنید.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود ترویج مفاسد اخلاقی و ناهنجاری ها را توطئه دشمنان و معاندان اسلام و انقلاب دانست و تاکید کرد: امروز شبکه های ماهواره ای بسیاری برای ترویج مفاسد و از بین بردن هویت نسل جوان فعال هستند و ما نمی توانیم در قبال آنها ساکت و بی تفاوت باشیم.

وی انگیزه های سیاسی، مادی و ضربه زدن به مکتب را از عوامل پشت پرده مفاسد دانست و تصریح کرد: نباید در برابر هجمه های دشمنان مرعوب و منفعلانه رفتار کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که همت دنیای غرب برای سلطه بر کشورهای اسلامی نشر مفاسد اخلاقی است، گفت: طبق آمارهای اعلام شده از سوی مسؤولان رسانه ملی امروز بیش از دو هزار کانال ماهواره ای فارسی زبان برای تخریب کشور و هویت ما و فارسی زبانان فعالیت می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ماهواره ها را خطری برای بنیان خانواده دانست و تاکید کرد: ماهواره ها اساس اعتقاد و هویت جوامع اسلامی و دینی جامعه و جوانان ما را هدف گرفته اند؛ عده ای نگویند راجع به ماهواره و خطرات آن صحبت نکنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: ما حرف خود را منطقی، مؤدبانه، شفاف و صریح می‌زنیم و از این که برخی نق می زنند و می‌گویند نباید درباره حجاب و ماهواره صحبت کنیم، هراس و خوفی نداریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 6 =