استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد تاثیر ارتباط با طبیعت در زندگی زناشویی

استاد حوزه و دانشگاه ارتباط با طبیعت در دوام زندگی زناشویی تاثیرگذار دانست.

خبرگزاری فارس: تاثیر ارتباط با طبیعت در زندگی زناشویی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی واعظ موسوی  در چهارمین همایش استانی گل و گیاه که در مجتمع فرهنگی آریو مصلی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فردی که با طبیعت سروکار نداشته باشد از شخصیتی زمخت برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه عرفا با طبیعت انس و الفت دارند و ما نیز هر چه از طبیعت دور باشیم تصنعی‌تر و زمخت‌تر خواهیم شد، افزود: در گذشته مردم با طبیعت بیشتر سروکار داشتند و دارای دل‌هایی مهربان و لطیف بودند اما اکنون برخی عواطف ظاهری بوده و دل‌ها از لطافت لازم برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: به اعتقاد روانشناسان زنان به گل و طلا علاقه‌مند هستند و این در حالی است که مردان با این واژه بیگانه بوده و حتی در اهداء آنان از تبحر لازم برخوردار نیستند چرا که این موارد هنر و ذوق را می‌طلبد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در قرآن کریم، واژه گل با عنوان ریحان آمده و در روایات نیز از زن به عنوان گل نام برده شده است چنانکه امیرالمؤمنین (ع) در این‌باره فرمودند: زن نباید کارهای طاقت‌فرسا انجام دهد زیرا زن مانند گل ظریف است.

وی خاطرنشان کرد: در آیه ۱۸ سوره زخرف نیز آمده است؛ با زنان خود بحث نکنید زیرا بحث کاری دشوار است و زن مانند گل ظریف بوده و نباید با یک گل به بحث پرداخت.

واعظ موسوی با بیان اینکه از بحث کردن بپرهیزید و نگذارید منازل شما به محل بحث تبدیل شود، گفت: متأسفانه امروزه مردان و زنان ما زمخت شده‌اند و طبق قول ویل‌ دورانت زنان پس از انقلاب صنعتی، مردواره شده‌اند.

وی در ادامه گفت: آمار طلاق به دلیل اینکه اکنون در زیر یک سقف دو مرد زندگی می‌کنند افزایش یافته و دیگر شاهد زندگی یک مرد و زن زیر یک سقف نیستیم.

استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) روزی همسرش را سوار شتر نمود و به شتربان فرمودند آرام حرکت کن زیرا تو یک شیشه را حمل می‌کنی؛ تصریح کرد: پیامبر از  زن با نام شیشه، قرآن کریم با تخم‌مرغ (شکننده) و امیرالمؤمنین با گل ( ظرافت و لطافت) از زن یاد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در روایات بسیاری آمده است که میان فرزندان خود تبعیض قائل نشوید و اگر چنین شد دختران را ارجح بدانید و به دختران در خانواده محبت کنید زیرا گل‌ها نیازمند محبت هستند.

واعظ‌ موسوی در خاتمه یادآور شد: افرادی که روز ملی گل را از تقویم حذف می‌کنند عاری از ذوق هستند، چرا که قدر مجموعه گل مرغ سحر داند و بس.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 14