برنامه های فرهنگی با مسائل سیاسی و جناحی آمیخته نشود / بسیاری از افراد نسبت به برکات انقلاب اسلامی غافل هستند

1393-
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که نباید برنامه های فرهنگی را با مسائل سیاسی و جناحی آمیخته کرد، گفت: فرهنگ اسلام و اهل بیت به قدری غنی و جامع است که با تبیین درست آن می توان بر سایر فرهنگ ها مسلط شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ،  در دیدار مسؤولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران، با بیان این که امروز نسل جوان بیش از دیگران هدف تیرها و بمباران تبلیغاتی مسموم دشمنان است، گفت: ماهواره ها، سایت ها و شبکه های مختلف جوانان را هدف قرار داده اند و ما باید برای حفظ و بقای دین، انقلاب و اسلام به جوانان تکیه و توجه کنیم.

وی کار و فعالیت برای نسل نوجوان و جوان را ارزشمند دانست و گفت: کار و فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد ارزشمند است؛ کار شما نیز جهاد فی سبیل الله و ذخیره یوم المعاد است.

این مرجع تقلید بیان کرد: با وجود تبلیغات دشمنان بر ضد انقلاب اسلامی، انقلاب بدون تکیه بر شرق و غرب و با اتکای به مردم پیش رفت و با این امید جوانان را می شود بیمه کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: فرهنگ اسلام و اهل بیت به قدری غنی و جامع است که می تواند بر سایر فرهنگ ها مسلط شود.

وی در ادامه توصیه هایی به مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران ارائه کرد و گفت: برخورد محبت آمیز و مهربانانه با نوجوانان و جوانان بیشترین تاثیرگذاری را دارد؛ از این رو شما به هر میزان روی این اصل بیشتر تکیه کنید تاثیرگذاری بیشتر خواهید داشت.

وی با بیان این که برنامه های فرهنگی خود را آمیخته به مسائل سیاسی نکنید، افزود: البته در مسائل مختلف مربوط به اصل نظام باید نقش آفرین و مؤثر باشید اما تلاش کنید فعالیت و اقدامات شما به صورت سیاسی و جناحی در نیایید و همواره تلاش شما بر حفظ مردمی بودن برنامه ها باشد.

این مرجع تقلید گفت: مسائل مربوط به مساجد باید به گونه ای باشد که مزاحم نماز جماعت و سایر فعالیت ها نباشد؛ برنامه های خود را با مدارا و ظرافت پیش ببرید و جوانان باید با افراد پیشکسوت، هیات امنا و ائمه جماعات محترمانه رفتار کنند.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: توجه داشته باشید برنامه های شما رنگ فعالیت غربی پیدا نکند، اصول اسلامی را باید با تدبیر حفظ کنید.

 بسیاری از افراد نسبت به برکات انقلاب اسلامی غافل هستند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که بسیاری از افراد نسبت به برکات بیشمار انقلاب اسلامی غافلند، ورود قرآن به زندگی مردم را یکی از این برکات دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در دیدار سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و کارکنان حافظ قرآن ناجای قم، با استناد به آیاتی از قرآن کریم و با بیان این که قرآن به نور و وسیله شفا تشبیه شده است، تاکید کرد: قرآن تنها برای تلاوت و خواندن نیست، هرچند این امور شایسته و مطلوب است اما هدف نهایی نیست.

وی با تاکید بر این که باید زندگی، رفتار و کردار خود را قرآنی و بر مبنای آموزه های دینی منطبق کنیم، تصریح کرد: اگر قرآن را تلاوت کنیم و بخوانیم اما مطابق آموزه های آن عمل نکنیم فایده ای ندارد.

این مرجع تقلید یکی از برکات نظام اسلامی را وارد کردن قرآن در عرصه ها و شؤون مختلف زندگانی دانست و تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این گونه نبود که در نیروهای انتظامی قرآن ظهور و بروز داشته باشد؛ اما امروز در نیروی انتظامی که ماهیت آن برقراری نظم و امنیت است، حافظان قرآنی حضور دارند و این بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: جمهوری اسلامی برکات بسیاری داشته است که بسیاری از آن غافلند، یکی از این برکات ورود قرآن به زندگی مردم است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که فعالیت و کار قرآنی سبب برکات متعدد در زندگی انسان می شود، تصریح کرد: سعی کنید به موازات حفظ و تلاوت قرآن، به محتوای آن عمل کنید و مطمئن باشید برای شما اسباب خیر و برکت خواهد بود.

در ابتدای این دیدار نیز سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم گزارشی از فعالیت ها و برنامه های قرآنی نیروی انتظامی ارائه کرد.

همچنین در پایان این مراسم با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از کارکنان برگزیده قرآنی ناجای قم تجلیل به عمل آمد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 9