گروه‌های تکفیری مورد حمایت استکبار جهانی و دولت‌های مرتجع منطقه هستند

<br />
آخوند گلدی کمالی روحانی اهل سنت خراسان شمالی
یکی از علمای اهل سنت خراسان شمالی،‌ با بیان این‌که گروه‌ تکفیری داعش از سوی دشمنان اسلام و برخی دولت های مرتجع منطقه حمایت می شود، گفت: این دشمنان با هدف ایجاد تفرقه و چند دستگی در بین مسلمانان گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده‌اند.

آخوند گلدی کمالی، از علمای اهل سنت استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به جنایت های اخیر گروه تروریستی داعش در عراق، با محکوم کردن شدید این جنایات، اظهار داشت: اقدامات وحشیانه این گروه نه تنها از سوی تمامی مسلمانان اعم از اهل سنت و شیعه محکوم است؛ بلکه همه انسان های آزاده جهان نیز این وحشی گری ها را محکوم می کنند.

داعش آلت دست دشمنان برای تفرقه میان مسلمانان است

به گفته وی اعضای گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی شام و عراق با این جنایت های خود راه به جایی نمی برند؛ بلکه تنها به گسترش فساد در روی زمین می پردازند و قلب مسلمانان و انسان های آزاده جهان را به درد می آورند.

آخوند کمالی که مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت نیز هست؛ اضافه کرد: توحش و بی رحمی اعضای این گروه همه مسلمانان را نارحت و خشمگین کرده و در حالی که اعضای این گروه خود را مسلمان می نامند؛ به این نکته توجه ندارند که در دین مبین اسلام کشتن یک نفر عقوبت دنیوی و اخروی دارد حال آن که این گروه بدون توجه به اصول و قواعد اسلامی و بین المللی به کشتار دسته جمعی افراد می پردازند.

گروه‌های تکفیری مورد حمایت دولت‌های مرتجع منطقه هستند

وی اضافه کرد: روشن است که این گروه تروریستی از سوی دشمنان اسلام و برخی دولت های مرتجع منطقه حمایت می شود و این دشمنان با هدف ایجاد تفرقه و چنددستگی در بین مسلمانان کشورهای سوریه و عراق، گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده و اکنون نیز به تجهیز و تهییج آن مشغول هستند.

به گفته مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی در روزهای اخیر نیز این گروه تروریستی با حمایت و راهنمایی دشمنان اسلام به کشور عراق یورش برده و با کشتار بی رحمانه مردم مظلوم و بی گناه این کشور، سعی می کند شکست های متعدد خود در سوریه را جبران کند.

وحدت شیعه و سنی راه شکست تکفیری‌ها است

آخوند کمالی از مردم شیعه و سنی عراق خواست تا علیه این تروریست های مسلمان نما با یکدیگر متحد شده و دست در دست هم به همراه دولت و ارتش عراق، این گروه متوحش را همانند آن چه که در سوریه صورت گرفت؛ شکست دهند.

این روحانی بلندپایه اهل سنت استان خراسان شمالی اظهار داشت: مردم مسلمان عراق باید اختلافات قومی و قبیله‌ای و مذهبی خود را کنار بگذارند و برای دفاع از سرزمین خود در برابر تروریست های داعش به پا خیزند.

وی اضافه کرد: مردم عراق باید با مقاومت در برابر این حملات و شکست دادن داعش، درس خوبی به دولت های متحجر منطقه و مستکبران جهانی که از این تروریست ها حمایت می کنند؛ بدهند تا بار دیگر فکر جولان دهی در عراق و کشورهای اسلامی به مخیله آنها نرسد.

مردم عراق با اتحاد حکم جهاد علمای شیعه و سنی در برابر داعش را عملی کنند

آخوند کمالی که از بزرگان و متنفذین اهل سنت خراسان شمالی محسوب می شود و مهر ماه سال ۹۱ نیز در جریان سفر مقام معظم رهبری به این استان در محضر معظم له در مورد مسائل مختلف اهل سنت خراسان شمالی سخنرانی کرده بود؛ از مردم عراق خواست تا با اتحاد و همبستگی؛ حکم جهاد علمای شیعه و سنی در برابر داعش را به گوش جان بشنوند و به آن عمل کنند.

گفتنی است، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۷ هزار نفری استان خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکیل می‌دهند که در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان ساکن هستند.

گروه تروریستی داعش

دولت اسلامی عراق و شام با نام اختصاری داعش یک گروه شورشی فعال در عراق و سوریه است که خود را یک کشور مستقل دانسته و بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد.

این گروه به رهبری ابوبکر البغدادی از جنگجویان سلفی جداشده از شبکه القاعده تأسیس شده و علیه دولت‌های عراق و سوریه و گروه‌های مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده‌ است.

داعش به قدری تندرو و سخت‌گیر است که با دیگر گروه‌های اسلام‌گرای سلفی از جمله جبهه النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه نیز درگیر جنگ شده و در فوریه امسال ایمن الظواهری، رهبر القاعده به طور رسمی هر گونه انتساب این گروه به القاعده را رد کرد، داعش در سوریه متحمل شکست‌هایی در مقابل جبهه النصره شد، اما ژوئن امسال موصل دومین شهر بزرگ عراق را به تصرف خود درآورد و پس از آن نیز با حمله به دیگر مناطق قلمرو خود را در عراق گسترش داد.

حضرت آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید بزرگ شیعه، از شیعیان خواسته تا سلاح بردارند و با پیکارجویان افراطی مبارزه کنند، سخنگوی این مرجع تقلید اعلام کرده شهروندانی که قادر به حمل اسلحه هستند، وظیفه دارند که در دفاع از کشور و مردم خود و اماکن مقدس، به نیروهای امنیتی کشور بپیوندند.

همچنین آمریکا هم در حمایت از دولت عراق، اعلام کرده که همه گزینه‌ها برای کمک به دولت عراق باز است، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور ایران نیز دیروز( ۲۴ خرداد) گفت که ایران به دولت عراق در برابر داعش کمک مستشاری می کند اما نیروی نظامی به این کشور نمی فرستد.

در چند روز اخیر ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی به مقابله با پیشروی این گروه پرداخت و تازه ترین گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی عراق و عشایر در درگیری های سنگینی با داعش توانسته اند بخش هایی از مناطق تصرف شده را از دست تروریست ها خارج کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 8