فتوای عجیب از «روحانی نما»ی جنجالی /ادعاهای مضحک کارشناس یک شبکه ماهواره ای تکفیری شیعی و صدور فتوا!

 

این آیه یکی از مهمترین مستندات فقهای اسلام بر نفی تسلط کفار بر مسلمانان است که می فرماید: «خداوند تا ابد اجازه نداده است که کافران کمترین تسلطى بر مؤمنان داشته باشند.»

به گزارش ادیان نیوز، شبکه ماهواره ای “اهل بیت” مدتی است که در نقش سواره نظام دشمنان جهان اسلام و تشیّع ظاهر شده و مقاصد شوم آن ها را در پوشش ارادت شدید به اهل بیت علیهم السلام و البته اهانت به مقدسات اهل سنت پیاده می کند.

80151-239747-1402916346

“حسن اللهیاری چغچرانی” مدیر این شبکه، در تازه ترین اقدام خود به مخالفت با آیه  ۱۴۱ سوره نساء: «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» پرداخته و ضمن توهین به اسلام و بهتر دانستن کفار از مسلمانان، حکم جواز سیطره کفار  بر  مسلمانان و حرمت مقاومت در برابر کفار را صادر کرد.

این آیه یکی از مهمترین مستندات فقهای اسلام بر نفی تسلط کفار بر مسلمانان است که می فرماید: «خداوند تا ابد اجازه نداده است که کافران کمترین تسلطى بر مؤمنان داشته باشند.»

وی که چندی پیش در اظهاراتی، خیانت خود را علیه مردم مظلوم و قیام اسلامی بحرین آشکار ساخت، در بخشی از اظهاراتش می گوید: «در افغانستان شیعیان خودشان را به نابودی دادند،  گفتند شوروی کافر است بر علیه او می جنگیم. خیلی اشتباه بزرگی کردند،  باید می گذاشتند کمونیستها افغانستان را می گرفتند، آمدند گفتند که ما جهاد می کنیم بر علیه شوروی و می خواهیم مسکو را فتح کنیم. هرموردی با مورد دیگر فرق می کند، یک موردی هست که واقعا کافر بد است و مسلمان از او بهتر است؛ در اینجا باید بر علیه کافر مبارزه کرد اما آن موارد نادر است… .»

این مدعی مرجعیت که سابقه اهانت های مکرر را به مراجع تقلید دارد در بخش دیگری از سخنان جالب خود اظهار می کند: «اگر کفار بیایند و تمام کشورهای اسلامی را بخواهند بگیرند، ایران را بگیرند؛ عراق را بگیرند؛ عربستان را بگیرند؛ مراکش و تونس و مصر و همه کشورها را بگیرد و به شما مسلمانان کاری نداریم و شما مسلمانان درماه محرم سینه زنی می کنید آزاد، قمه زنی می کنید آزاد هستید، نماز می خوانید آزاد، روضه می گیرید آزاد، به دین شما اصلا کار نداریم  اگر کفار حمله بکنند و این کار را بکنند، حرام است با این کفار جنگیدن.»

شایان ذکر است، بارها برخی مراجع و علما در مورد اظهارات سخیف و رویکرد مزورانه این شخص هشدار داده بودند.

گفتنی است مقر شبکه حسن اللهیاری در “لس آنجلس” می باشد!

 

ادعاهای مضحک کارشناس یک شبکه ماهواره ای تکفیری شیعی و صدور فتوا!

 

شبکه ماهواره ای اهل بیت(ع) متعلق به جریان شیعیان تکفیری که رسالت تشکیل اش تشدید اختلاف میان شیعه و سنى بوده است، باز هم خبرساز شد.

مدتى است که نیاز شدید مالى، حسن اللهیارى مدیر و تنها کارشناس این شبکه ماهواره‏ اى را مجبور کرده است تا براى جلب نظر حامیان مالى آمریکایى خود، مواضع مضحکی بگیرد.
IMG13383859
وى که یک جوان افغانی و این شبکه را از آمریکا مدیریت می کند، تا کنون ادعاهای عجیبی کرده است؛ از ادعاى افضلیت بر جمیع علماى عصر غیبت و بی سواد خواندن علماى بزرگ و بی اثر خواندن حوزه‏ هاى علمیه تا تخریب و توهین به آیات عظام وحید خراسانى، سیستانى و مکارم شیرازى.

این جوان جویاى نامى که به هر درى می زند تا شهرت و مقبولیت کسب کند، این‏ بار «رساله عملیه» خود را منتشر کرده است!

نامبرده در بخش استفتائات سایت خود، مانند مفتی های سلفی و تکفیری چنان دچار هذیان‏ گویى شده است که حتى خونى که از قمه‏ زنى در لباس باقى می ماند را پاک می داند! نکته بسیار قابل توجه این‏که وی خرید و فروش با رژیم صهیونیستى را مباح دانسته اما برادران اهل تسنن را که در توحید و نبوت و معاد با شیعیان مشترک هستند را مورد توهین قرار می دهد. از دیگر فتاواى عجیب وى، جایز ندانستن کمک به مردم مظلوم فلسطین است!

این شبکه توسط این فرد در قم تاسیس شد و عوامل آن با انتخاب این نام مقدس، سعی داشتند در فضای فرهنگی قم، موقعیتی برای خود کسب کنند. اهل بیت، در دوره فعالیت خود در راستای برجسته ساختن اختلافات مذاهب اسلامی و همسو با سیاست‌های انجمن حجتیه مطالبی را تهیه می‌کرد.

با بروز حساسیت در خصوص این شبکه، دادگاه ویژه روحانیت در قم، حکم پلمپ دفتر آن را صادر کرد. عوامل این شبکه در ادامه تحرکات خود، ضمن جسارت به علمای اسلام و نیز مقام معظم رهبری و ولایت فقیه، مدعی شداند رویکرد نظام حمایت از اهل سنت و قصد تضعیف مکتب اهل بیت (س) است!

گفتنی است عملکرد جریان شیرازی ها، به عنوان گروهی انحرافی و افراطی در شیعیان، نیز مانند اللهیاری خط ایجاد اختلاف میان شیعیان و اهل سنت را طی سال های گذشته پیگیری کرده است. این جریان از سالیان پیش به آرامی اهداف خود را محقق کرده و اکنون صاحب چندین شبکه تلویزیونی ماهواره ای است که از این طریق به توهین و فحاشی به بزرگان اهل سنت و علمای معظم شیعه نموده و سایر شیعیان و وفادارن به آرمان های انقلاب اسلامی و امام (ره) را تکفیر می کند.

سید محمدصادق شیرازی، مرجع خودخوانده این جریان که در قم آزادانه به فعالیت می پردازد، چندی پیش در سخنانی به جوانان توصیه کرده بود که اشتباه پدران خود را که همانا مبارزه با طاغوت و رژیم شاهنشاهی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی بود مرتکب نشوند. وی پس از ایام فتنه، برخورد با منافقان و عوامل بیگانه و برهم زنندگان آرامش را رد کرده و با این پرسش که «مگر منافق را باید کشت؟» حمایت تلویحی خود را از فتنه آمریکایی ـ انگلیسی سال ۸۸ اعلام کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 3 =